Najważniejsze wskazówki, jak zacząć zarabiać na instagramie

Najważniejsze wskazówki, jak zacząć zarabiać na instagramie

W obecnych czasach możemy zaobserwować ogromny wpływ social mediów na nasze życie. Mimo że na początku swojego istnienia portale społecznościowe służyły przede wszystkim rozrywce oraz nawiązywaniu i utrzymywaniu kontaktu z ludźmi na całym świecie, aktualnie ich rola znacznie się poszerzyła. Social media stały się miejscem działalności tzw. infuencerów, czyli osób, które wykorzystują swoją popularność w internecie do zarabiania pieniędzy poprzez reklamowanie produktów marek, które nawiązały z nimi współpracę. Tego typu działalność jest możliwa na wielu potralach, jednak największą popularnością niezmiennie cieszy się Instagram, na którym można znaleźć zdjęcia i krótkie filmiki. Wieu jego użytkowników o największej liczbie obserwujących, cieszy się sławą i bogactwem, czym chętnie dzielą na swoich profilach. Jeśli sami marzymy o podobnym sukcesie, warto poznać kilka cennych wskazówek, jak zacząć zarabiać na instagramie.

Poszerzaj grono obserwatorów

Aby zacząć zarabiać na instagramie, musimy nawiązać współpracę z jakąś marką, która chciałaby, żebyśmy zareklamowali jej produkt w zamian za wynagrodzenie. Najczęściej na taką formę promocji decydują się firmy zajmujące się produkcją odzieży, kosmetyków, żywności, napojów, a także różnego rodzaju usług internetowych. Wybierając osobę do współpracy, firma zazwyczaj zwraca uwagę na jej zasięgi, czyli liczbę osób obserwujących dany profil, do których trafi informacja o reklamowanym przez nią produkcie. Im większą popularnością w social mediach cieszy się dana osoba, tym otrzymuje ona więcej propozycji współpracy za znacznie większe wynagrodzenie. Dlatego zaczynając naszą karierę influencera, musimy skupić się na zdobywaniu coraz większej liczby obserwatorów. Aby to osiągnąć, nasz profil powinien być atrakcyjny i zawierać ciekawe treści, które zainteresują innych użytkowników instagrama i wyróżnią nas na tle pozostałych. Przede wszystkim powinniśmy zadbać o zbudowanie odpowiedniego wizerunku. Biorąc pod uwagę najpopularniejszych influencerów, jednym z głównych składników sukcesu w social mediach jest oryginalna, barwna osobowość, wzbudzająca sympatię innych ludzi. Dlatego czasami warto nawet lekko podkoloryzowywać swój charakter, aby wyróżnić się wśród tysięcy innych profili. Co więcej, w utrzymywaniu wysokiej liczby obserwujących dużą rolę odgrywa regularność. Jeśli rzadko będziemy zamieszczać nowe posty, a aktywność naszego konta będzie niska, wówczas możemy szybko zostać zapomniani, a nawet stracić część obserwujących. Dlatego tak ważne jest, by na bieżąco udostępniać nowe treści, które będą trafiać do coraz większej liczby osób.

Odpowiedni wizerunek

Wizerunek w sieci nie tylko pozwoli nam na zdobywanie większej liczby obserwatorów, ale może także wpływać na ilość otrzymywanych zleceń. Firmom zależy na utrzymywaniu pozytywnego obrazu swojej marki, dlatego raczej unikają współpracy z osobami kontrowersyjnymi, cieszącymi się wątpliwą sławą, które mogą zniszczyć ich dobrą opinię. Co więcej, promowanie danego produktu przez taką osobę może skutecznie zniechęcić do niego sporą grupę jej zagorzałych przeciwników. Dlatego aby zdobyć zaufanie firm, powinniśmy publikować na naszym profilu pozytywne treści, które wzbudzą sympatię obserwatorów. Na naszym koncie nie powinny więc znajdować się posty wulgarne, rasistowskie, uważane za nieodpowiednie i niesmaczne. Co więcej, aby zachęcić konkretne marki do nawiązania współpracy, warto by ich produkty wpasowywały się w tematykę naszego profilu. Przykładowo, jeśli chcemy np. promować kosmetyki, możemy zamieszczać na naszym koncie zdjęcia makijażu i różnego rodzaju porady dotyczące malowania się. Wtedy będziemy mogli zareklamować dany kosmetyk w sposób naturalny, a informacja o nim trafi do osób interesujących się makijażem, co pozytywnie wpłynie na jego sprzedaż.

Ostrożnie wybieraj zlecenia

Na instagramie promuje się coraz więcej firm. Nie oznacza to jednak, że każda z nich jest uczciwa i godna polecenia. Niestety, w internecie funkcjonuje wielu oszustów, którzy oferują nieuczciwe usługi, mające na celu jedynie zysk. Mogą to być marki produkujące słabe jakościowo produkty, podejrzane sklepy internetowe lub właściciele stron typu scam, które w sprytny sposób wyłudzają pieniądze. Polecając taki produkt czy usługę na naszym profilu, nie tylko bierzemy pośredni udział w oszustwie, ale możemy również stracić zaufanie naszych obserwatorów, zniechęcając tym samym inne firmy do współpracy. Dlatego otrzymując ofertę zlecenia, powinniśmy poświęcić czas na dokładne sprawdzenie informacji o danej marce, aby upewnić się, że jest ona uczciwa i godna polecenia. Warto również osobiście wypróbować dany produkt bądź usługę, aby nasza reklama była bardziej wiarygodna i szczera.

Szukając sposobów jak zacząć zarabiać na instagramie, powinniśmy zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii. Przede wszystkim, aby otrzymywać oferty współprac z różnymi markami, musimy dysponować atrakcyjnym profilem o sporych zasięgach, zawierającym pozytywne treści. Co więcej, nasz wizerunek w sieci musi posiadać opinię szczerego i godnego zaufania, gdyż tylko wtedy polecane przez nas produkty spotkają się z pozytywnym odbiorem innych osób. Dlatego jeśli marzysz o karierze influencera, już dziś zacznij rozwijać swoje konto na instagramie, a wkrótce będziesz mógł przekształcić je w swoje źródło dochodu.

Previous Najlepsze gry multiplayer online na Android i iOS

Może to Ci się spodoba

Social media 0 Comments

Social Media Marketing

Skuteczność komunikacji marketingowej prowadzonej na łamach serwisów społecznościowych zależy do znajomości ich specyfiki. Co do zasady głównej odwołujemy się do tych samych emocji, wykorzystujemy te same mechanizmy wywierania wpływu co

Social media 0 Comments

Jak zarządzać komunikacją w serwisach społecznościowych – 5 zasad głównych

Budowanie społeczności w Internecie to wyzwanie, z którym musi zmierzyć się każda firma. Jak to zrobić i jak komunikować się ze swoją grupą zwolenników w serwisach społecznościowych – podpowiadamy w

Social media 1Comments

Czy warto powierzyć swoją firmę agencji social media?

Zaczynasz swój biznes, myślisz o wielkim sukcesie ale nie jesteś pewien czy Ci się uda? Reklamujesz się w kanałach social media, ale, mimo kilku lajków niewiele osób o Tobie słyszało.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź