Najczęstsze błędy internetowych kampanii marketingowych

Najczęstsze błędy internetowych kampanii marketingowych

Właściciele firm, zakładów i portali bardzo często decydują się na ograniczenie nakładów finansowych na promocję swojej marki. Samodzielnie podejmują się zadania kampanii reklamowej, ograniczając się do kont na portalach socjalnych oraz posługiwania się darmowymi grafikami umieszczonymi w sieci (ograniczony marketing w Internecie).

Tymczasem, jak pokazują profesjonalne badania marketingowe, zlecane przez agencje komunikacji marketingowej, skuteczna reklama opiera się przede wszystkim na określeniu celu kampanii i dotarciu do określonego odbiorcy.

Najczęściej popełniane błędy

Brak strategii rozwojowej

Jeśli nie masz planu na długofalowe zaplanowanie działań marketingowych, to można z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić, że wszelkie pieniądze zostaną wyrzucone w przysłowiowe błoto. To najczęściej popełniana pomyłka wśród osób decydujących się na samodzielną promocję. Wynika ona przede wszystkim z braku specjalistycznej wiedzy dotyczącej mediów oraz pomysłu, jak dotrzeć do potencjalnego klienta.

Brak wiedzy terminologicznej w zakresie branży internetowej

Pod tym zagadnieniem kryje się szereg pojęć i błędów, jakie popełniają właściciele firm. Błędne otagowanie strony, brak dobrze opisanych linków, nieklikalna i niczym niewyróżniająca się darmowa grafika, umieszczenie reklam na mało odwiedzanych stronach (najlepsze są promocje w systemie CPC – opłacane za pojedyncze kliknięcie, a nie samo wyświetlanie banneru). Takich przykładów można wymieniać bez końca.

Brak pojawiania się aktualizacji

Dotyczy to głównie zamieszczanych tekstów i informacji dotyczących nowości w danej firmie lub na portalu. Dane sprzed kilku lat, nieaktualne adresy oraz nieistniejące telefony kontaktowe to podstawowe rzeczy, które odstraszają potencjalnego klienta. Także grafika i sam tekst, niezmienny od kilku miesięcy, może umknąć osobie, do której jest adresowany.

Słowa klucze

Źle dobrane, tworzące zbyt szerokie pole znaczeniowe lub przeciwnie – nazbyt hermetyczne w swojej wymowie – sprawiają, że internetowe przeglądarki nie będą wyświetlać danych na pierwszych stronach wyszukiwania. 

Gdzie znaleźć pomoc?

Profesjonalne agencje marketingowe zajmują się długoterminowym układaniem promocji internetowych. To tak zwane agencje mediowe, z których jedną z najpopularniejszych w Polsce jest Mecglobal. Zapewniają one nowoczesne formy reklam w sieci i dostosowują kampanię pod określoną grupę targetową. Wbrew pozorom, taka usługa nie kosztuje zbyt wiele, ponieważ wszelkie koszty są omawiane indywidualnie z każdym klientem. Wyspecjalizowanie agencji marketingowych w planowaniu werbalnej komunikacji przy pomocy nowoczesnych mediów, poprzez tworzenie kanałów digital (między innymi na Youtubie i platformach VOD) oraz kontach społecznościowych (Facebook, Pinterest, Twitter, Tumblr i innych).


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Reklama mobilna czyli przydrożna tablica reklamowa
Next Jak powstaje reklama na billboardzie?

Może to Ci się spodoba

Strategia 0 Comments

Pracuj nad sobą i korzystaj z chwili

Kiedy pracujemy nad sobą, z każdą chwilą czujemy się bardziej dowartościowani. Niestety bywają momenty, że mamy słomiany zapał i szybko tracimy chęci oraz wiarę w „postanowienie poprawy”. Co zrobić kiedy

E-commerce 0 Comments

Promocja sklepu internetowego w TV – klucz do sukcesu

Coraz więcej sklepów internetowych aktywnie reklamuje się w TV. Ta, pomimo znaczącego spadku oglądalności w ostatnich latach, wciąż gwarantuje dostęp do szerokiej grupy odbiorców. To idealne rozwiązanie zarówno do szybkiego

Strategia 0 Comments

ETI Base Code – kodeks etyczny dla każdej organizacji!

Bez wątpienia jasno ustalone zasady postępowania w firmie są niezbędne, szczególnie kiedy mówimy o dużych organizacjach, zatrudniających ponad 200 osób. Mówimy tutaj zarówno o regułach „biurokratycznych”, mówiących o tym, jaka

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź