Na czym polega pozycjonowanie?

Na czym polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie, to najprościej mówiąc, zbiór działań dążących do osiągnięcia jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce dla konkretnych zapytań. W jakim celu? To proste. Im wyżej w wyszukiwarce jest fraza kierująca do naszej strony np. „garnitur męski na ślub”, tym większa szansa, że potencjalny klient odwiedzi właśnie nasz sklep. Jakie działania zatem trzeba podjąć, aby pozycjonowanie strony w Google okazało się sukcesem?

Pozycjonowanie stron to złożony proces

Działania podejmowane w ramach pozycjonowania różnią się od siebie w zależności od rodzaju strony, branży Klienta, budżetu czy konkurencji. Można jednak opisać pewien filar, który jest uniwersalny i stanowi podstawę SEO (z ang. Search Engine Optimization). Działania te dzielą się najczęściej na on-site i off-site, czyli wewnątrz strony i poza nią.

Działania on-site

Zaliczamy do nich wszystkie działania podejmowane w obrębie pozycjonowanej domeny. Na działania on-site składają się następujące czynności.

Optymalizacja kodu strony

W idealnym świecie serwisy internetowe tworzą deweloperzy przy ścisłej współpracy ze specjalistami SEO, dzięki czemu są poprawne technicznie i przyjazne dla użytkownika. Do idealnego świata niestety nam daleko, dlatego w SEO tak ważna jest optymalizacja stron internetowych i sklepów, już po ich uruchomieniu. Są to najczęściej zmiany nadające serwisowi poprawną strukturę np. zmieniające hierarchię nagłówków, czy pomagające opisać stronę i działania wobec niej w sposób zrozumiały dla robotów Google, np. poprzez odpowiednie meta tagi czy atrybuty.

Tworzenie treści

„Content is a king” – tak brzmi popularne w środowisku marketingu internetowego zdanie. Chodzi w nim o nic innego, jak odpowiednio przygotowaną treść na stronę internetową. Należy zadbać między innymi o:

  • tworzenie unikalnych opisów produktów i kategorii,
  • dodanie rankingów,
  • pisanie poradników tekstowych w postaci bloga.

Wszelkie pomocne dla użytkownika treści pomagają stronie piąć się wyżej w wynikach wyszukiwania. Pokazują zarówno robotom wyszukiwarki jak i internautom, że oprócz zakupów, na witrynie użytkownik znajdzie odpowiedzi na nurtujące go pytania.

Odpowiednia treść jest niezwykle ważna, jeśli zależy nam na tym, aby pozycjonowanie strony było skuteczne. Oprócz dużej ilości treści ważna też jest jej jakość. Teksty powinny być unikalne. Niedopuszczalne jest kopiowanie opisów produktów lub wpisów na blog od konkurencji lub ze strony producenta. Duplikacja treści jest poważnym błędem „w oczach” robotów Google i będzie skutkować niższymi pozycjami w wyszukiwarce.
Unikalne treści można budować również przy udziale Klientów. Jeśli to możliwe, warto zachęcić użytkowników do tworzenia treści. Mówimy wówczas o „user-generated content”, do którego zaliczamy między innymi:

  • komentarze,
  • opinie,
  • rankingi tworzone przez Klientów.

Dbanie o poprawne funkcjonowanie serwisu

Nikt z nas nie lubi trafiać podczas surfowania po sieci na komunikaty o błędach czy puste witryny. Dlatego przy pozycjonowaniu strony tak ważne jest dbanie o poprawne funkcjonowanie serwisu, zaczynając od monitorowania obciążenia serwera, a kończąc na usuwaniu linków kierujących do nieistniejących podstron. To tylko kilka przykładów z zakresu dbania o poprawne funkcjonowanie pozycjonowanej strony, które wykonuje specjalista SEO.

Optymalizacja pod kątem UI i UX

Użytkownik ma nie tylko ma trafić na naszą stronę, ale zostać na niej jak najdłużej i co najważniejsze – skorzystać z oferowanej przez nas usługi bądź dokonać zakupu. Dlatego pozycjonowanie strony obejmuje także działania z zakresu User Interface i Usex Experience. Oczywiście specjalista SEO nie projektuje strony od podstaw, ale podczas optymalizacji dba o to, aby użytkownik z łatwością się po niej poruszał i czerpał z tego przyjemność, zamiast zamykał wyskakujące co kilka sekund pop-upy czy szukał powrotu do głównego menu. W Grupie TENSE staramy się wspierać naszych klientów również w tym aspekcie optymalizacji strony.

Optymalizacja pod kątem wytycznych Google

Serwis powinien być tworzony z myślą o użytkowniku, jednak ważne jest, aby „doceniły” go także  roboty Google. Mowa tu np. o stworzeniu mapy strony, która ułatwi robotom znalezienie nawet najbardziej zagłębionych podstron, dodawaniu informacji o podstronach, których robot ma nie odwiedzać (optymalizacja crawl budget), aż po okodowanie strony mikrodanymi, które pozwolą Google lepiej zrozumieć tematykę strony.

Działania off-site

Jak sama nazwa wskazuje są to działania, które specjalista SEO wykonuje poza obrębem strony. Dotyczą one zewnętrznych czynników.

Pozyskiwanie linków prowadzących do strony

Pozyskiwanie wartościowych linków prowadzących do strony jest bardzo ważne. To swego rodzaju „system poleceń”. Gdy poleca nas zaufana strona, stajemy się automatycznie bardziej wiarygodni dla Google. Odnośniki można lokować na serwisach branżowych, forach internetowych. Wykorzystać  można również platformy, które wspomogą ten proces, na przykład Linkhouse. Pamiętajmy jednak, że przy budowaniu profilu linkowego nie liczy się ilość, a jakość. Im lepsze i bardziej poważane źródło, na którym pojawi się link do naszej witryny, tym większe prawdopodobieństwo, że wpłynie to pozytywnie na pozycjonowanie strony.

Budowanie zaufania do marki

Stare porzekadło mówi, że jeśli nie ma Cię w internecie, to nie istniejesz. Odnosi się to również do firm. Szukając usług czy produktów większość z nas odruchowo wpisuje interesującą nas frazę do Google. Prowadząc biznes, zadbajmy więc o naszą obecność w różnych katalogach firm i przede wszystkim – aktualizujmy wizytówkę w Google Moja Firma. Dodajmy tam aktualny numer telefonu, godziny otwarcia, zdjęcia siedziby – wszystko, co uwiarygodni naszą firmę w oczach odbiorców.

Narzędzia służące do optymalizacji

W codziennej pracy w Grupie TENSE stosujemy szereg narzędzi do optymalizacji. Poniżej podaję te, które w mojej opinii dostarczają wystarczających danych, aby zaplanować strategię SEO oraz wskazują kluczowe elementy do optymalizacji:

  • Senuto,
  • SEMSTORM,
  • Semrush,
  • Ahrefs,
  • Screaming Frog,
  • Sitebulb,
  • Surfer SEO.

Ze szczytu widać więcej

Pozycjonowanie stron do długotrwały i skomplikowany proces, który warto powierzyć specjalistom. W Grupie TENSE dbamy o to, aby każdy Klient mógł cieszyć się z jego efektów – większego ruchu na stronie, wysokich miejsc w wyszukiwarce czy zostawieniu w tyle konkurencji. Jeśli Ty także chcesz, aby Twoja firma odniosła sukces w internecie – pozycjonowanie stron jest dla Ciebie!

Previous Pożyczanie pieniędzy przez internet - jakie warunki trzeba spełnić?
Next Opinie w Google Moja Firma – poradnik od Grupy TENSE

Może to Ci się spodoba

Reklama internetowa 0 Comments

Marki coraz częściej stawiają na marketing sprawy. Kampanie angażujące społecznie pozwalają przyciągnąć klientów

Prawie dwie trzecie konsumentów na całym świecie kupuje lub bojkotuje markę wyłącznie ze względu na jej poglądy w kwestiach społecznych lub politycznych – wskazuje badanie firmy Edelman. Ponad połowa uważa, że

Link building w kolorze #CCC – poradnik, który warto przeczytać

Branża SEO jest niezwykle specyficzna, a największą wartością, przez którą mierzyć można wartość SEOwców jest przede wszystkim ich doświadczenie. Dlatego wszelkie wyniki testów czy ebooki umożliwiające szybsze przyswojenie wiedzy są

Strategia 0 Comments

Czy warto inwestować w reklamę internetową?

Nie od dziś wiadomo, że reklama jest w stanie zdziałać cuda. A jeśli dodatkowo jest kreatywna, nieszablonowa i oryginalna, wówczas z pewnością przyniesie wiele korzyści. Właśnie o spektakularne reakcje chodzi

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź