Marketing automation w praktyce

Marketing automation w praktyce

Czy marketing automation jest tylko jednym z ostatnio modnych haseł? Czy faktycznie może spowodować zmianę w Twojej firmie? Oto trzy przykłady wdrożenia go w życie. Zainspiruj się i wprowadź podobne rozwiązania w swoim biznesie.

Marketing automation w firmie

Program do automatyzacji marketingu to narzędzie, które warto efektywnie wykorzystać. Nie gwarantuje najtańszych reklam czy najlepszych wyników. Oszczędza jednak czas i pozwala na automatyczne dostosowanie treści do klienta! Sekwencje działań wykonują się samoistnie, bez potrzeby stałej uwagi pracownika. Co za tym idzie, komunikacja z klientami jest skuteczniejsza, a działania dają lepsze wyniki. Dodatkowo możliwości raportowe narzędzi marketing automation pozwalają na określenie, jaki procent klientów znajduje się w poszczególnych miejscach ścieżki zakupowej, co znacząco ułatwia planowanie. Jak to wygląda w praktyce?

Spółka ubezpieczeniowa

Załóżmy, że twój CRM ma wszystkie polisy klientów i daty ich zakończenia. Chcesz skontaktować się z tymi, którym za 30 dni kończy się ubezpieczenie. Zintegrowane narzędzie marketing automation uruchamia dla każdej takiej polisy ścieżkę, w której:

  1. klient dostaje SMS z informacją, że kończy się jego ubezpieczenie
  2. na maila trafia informacja o tym, jak może sam, w portalu klienckim podłączonym do CRM-a, przedłużyć ubezpieczenie
  3. jeśli to zrobi, ścieżka kończy się sukcesem

Jeśli nie, kilka dni przed zakończeniem ubezpieczenia klient otrzymuje inną wiadomość, która uzależniona jest od tego, czy:

  • odczytał wiadomość
  • zalogował się do portalu klienckiego
  • próbował odnowić ubezpieczenie
  1. jeśli droga elektroniczna zwiodła, narzędzie marketing automation przekazuje sprawę do agenta call center
  2. w zależności od rezultatu kontaktu telefonicznego, proces automatycznie prowadzi klienta do odpowiedniej ścieżki:
  • powitalnej – dla nowego ubezpieczenia, w której może np. dostać materiał szczegółowo opisujący jak skorzystać z polisy w razie problemów
  • pożegnalnej – z ankietą dla odchodzącego klienta

Software house

Wyobraź sobie, że prowadzisz software house specjalizujący się w projektach dla e-commerce. Masz na stronie bloga, dzięki któremu trafiają do Ciebie klienci.

Stosując narzędzie marketing automation możesz:

  • śledzić, który artykuł wzbudza największe zaangażowanie,
  • zbierać dane w zamian za pobieranie e-booków i zgody na komunikację marketingową oraz przesyłać te dane do CRM-a jako potencjalnych klientów i przekazywać ich do działu sprzedaży.

Na podstawie scoringu z narzędzia marketing automation i historii odwiedzanych stron, system rozpozna, na ile wartościowym leadem może być odwiedzający.

Potencjalnego klienta odrzuconego przez dział sprzedaży, możesz przenieść w ścieżkę automatycznej komunikacji mailowej. Dostanie powiadomienie zawsze, gdy opublikujesz nowy artykuł i być może wróci, gdy będzie gotowy do zakupu.

Sieć salonów kosmetycznych

Jeśli prowadzisz sieć salonów kosmetycznych, dzięki CRM-owi znasz dobrze swoich klientów. Wiesz np. kiedy mają urodziny. Możesz dać im wtedy specjalną zniżkę i przekazać ją dowolnym kanałem dzięki narzędziu marketing automation.

Możesz również promować nowe, wprowadzane do salonu usługi. W narzędziu marketing automation stworzysz osobne ścieżki komunikacji (np. w zależności od obrotu, płci, czy na bazie historii usług) dla każdego segmentu klientów, np. depilacja laserowa dla pań między 30 a 40 rokiem życia.

Możesz też reklamować usługi w sieciach społecznościowych i mierzyć skuteczność kampanii AdWords, dzięki liczbie rezerwacji z każdego ze słów kluczowych.

Narzędzia do marketing automation wspierają działania marketingowe. Zbierając za ich pośrednictwem dane, lepiej zrozumiesz swoich klientów i dopasujesz komunikaty marketingowe do ich potrzeb. Ponadto, jeśli dobrze zaprojektujesz ścieżkę kontaktu, to przez długi czas nie będziesz musiał do niej wracać – cała kampania będzie dziać się w tle, a Ty i Twój zespół będziecie mieli czas, by zająć się innymi zadaniami.

Ciekawe rozwiązania marketing automation proponuje Salesforce – platforma do zarządzania relacjami z klientem (CRM) od marketingu, przez sprzedaż po obsługę klienta. Salesforce oferuje dwa produkty do automatyzacji marketingu: Pardot skierowany do firm prowadzących działalność B2B i Marketing Cloud, przeznaczony dla firm B2C. Zastosowanie produktów Salesforce poprawia konwersję o 30% (źródło: 2016 “Voice of the Customer” survey / Confirmit), a efektywność marketingu o 40% (źródło: 2015 Salesforce Pardot Customer Relationship Study). By dowiedzieć się więcej o możliwościach rozwiązań marketing automation, oferowanych przez Salesforce, zapraszamy do kontaktu z Craftware, Platynowym Partnerem Salesforce.

 

Artykuł sponsorowany.

Previous Pożyczki na raty. Czy warto?
Next Nowoczesne aranżacja przedpokoju

Może to Ci się spodoba

Content marketing 0 Comments

10 najpopularniejszych formatów w Content Marketingu

Content Marketing to strategia, która według ekspertów w przyszłości całkowicie zdominuje komunikację marketingową. Internet w tym względzie oferuje ogromne możliwości. Nie tylko w zakresie możliwych sposobów dystrybucji, ale także różnorodności

Trendy

Czy domena europejska to dobra inwestycja?

Domena europejska (.eu) zdobywa w Polsce coraz większą popularność. Wielu przedsiębiorców często rejestruje ją w parze z naszą domeną narodową (.pl) dla podkreślenia europejskiego wymiaru swojej działalności. Prawie 38% witryn

Mobile marketing 0 Comments

SEO w mobilnym marketingu – potrzeby internautów w centrum uwagi

Rozwój mobilnego Internetu, a co za tym idzie wzrost ruchu na stronach www pochodzącego z wyszukiwarki mobilnej, zmusza firmy do gruntownego przemyślenia potrzeb swoich zwolenników. Wszak wiadomo, że preferencje użytkowników

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!