Marketing automation w praktyce

Marketing automation w praktyce

Czy marketing automation jest tylko jednym z ostatnio modnych haseł? Czy faktycznie może spowodować zmianę w Twojej firmie? Oto trzy przykłady wdrożenia go w życie. Zainspiruj się i wprowadź podobne rozwiązania w swoim biznesie.

Marketing automation w firmie

Program do automatyzacji marketingu to narzędzie, które warto efektywnie wykorzystać. Nie gwarantuje najtańszych reklam czy najlepszych wyników. Oszczędza jednak czas i pozwala na automatyczne dostosowanie treści do klienta! Sekwencje działań wykonują się samoistnie, bez potrzeby stałej uwagi pracownika. Co za tym idzie, komunikacja z klientami jest skuteczniejsza, a działania dają lepsze wyniki. Dodatkowo możliwości raportowe narzędzi marketing automation pozwalają na określenie, jaki procent klientów znajduje się w poszczególnych miejscach ścieżki zakupowej, co znacząco ułatwia planowanie. Jak to wygląda w praktyce?

Spółka ubezpieczeniowa

Załóżmy, że twój CRM ma wszystkie polisy klientów i daty ich zakończenia. Chcesz skontaktować się z tymi, którym za 30 dni kończy się ubezpieczenie. Zintegrowane narzędzie marketing automation uruchamia dla każdej takiej polisy ścieżkę, w której:

  1. klient dostaje SMS z informacją, że kończy się jego ubezpieczenie
  2. na maila trafia informacja o tym, jak może sam, w portalu klienckim podłączonym do CRM-a, przedłużyć ubezpieczenie
  3. jeśli to zrobi, ścieżka kończy się sukcesem

Jeśli nie, kilka dni przed zakończeniem ubezpieczenia klient otrzymuje inną wiadomość, która uzależniona jest od tego, czy:

  • odczytał wiadomość
  • zalogował się do portalu klienckiego
  • próbował odnowić ubezpieczenie
  1. jeśli droga elektroniczna zwiodła, narzędzie marketing automation przekazuje sprawę do agenta call center
  2. w zależności od rezultatu kontaktu telefonicznego, proces automatycznie prowadzi klienta do odpowiedniej ścieżki:
  • powitalnej – dla nowego ubezpieczenia, w której może np. dostać materiał szczegółowo opisujący jak skorzystać z polisy w razie problemów
  • pożegnalnej – z ankietą dla odchodzącego klienta

Software house

Wyobraź sobie, że prowadzisz software house specjalizujący się w projektach dla e-commerce. Masz na stronie bloga, dzięki któremu trafiają do Ciebie klienci.

Stosując narzędzie marketing automation możesz:

  • śledzić, który artykuł wzbudza największe zaangażowanie,
  • zbierać dane w zamian za pobieranie e-booków i zgody na komunikację marketingową oraz przesyłać te dane do CRM-a jako potencjalnych klientów i przekazywać ich do działu sprzedaży.

Na podstawie scoringu z narzędzia marketing automation i historii odwiedzanych stron, system rozpozna, na ile wartościowym leadem może być odwiedzający.

Potencjalnego klienta odrzuconego przez dział sprzedaży, możesz przenieść w ścieżkę automatycznej komunikacji mailowej. Dostanie powiadomienie zawsze, gdy opublikujesz nowy artykuł i być może wróci, gdy będzie gotowy do zakupu.

Sieć salonów kosmetycznych

Jeśli prowadzisz sieć salonów kosmetycznych, dzięki CRM-owi znasz dobrze swoich klientów. Wiesz np. kiedy mają urodziny. Możesz dać im wtedy specjalną zniżkę i przekazać ją dowolnym kanałem dzięki narzędziu marketing automation.

Możesz również promować nowe, wprowadzane do salonu usługi. W narzędziu marketing automation stworzysz osobne ścieżki komunikacji (np. w zależności od obrotu, płci, czy na bazie historii usług) dla każdego segmentu klientów, np. depilacja laserowa dla pań między 30 a 40 rokiem życia.

Możesz też reklamować usługi w sieciach społecznościowych i mierzyć skuteczność kampanii AdWords, dzięki liczbie rezerwacji z każdego ze słów kluczowych.

Narzędzia do marketing automation wspierają działania marketingowe. Zbierając za ich pośrednictwem dane, lepiej zrozumiesz swoich klientów i dopasujesz komunikaty marketingowe do ich potrzeb. Ponadto, jeśli dobrze zaprojektujesz ścieżkę kontaktu, to przez długi czas nie będziesz musiał do niej wracać – cała kampania będzie dziać się w tle, a Ty i Twój zespół będziecie mieli czas, by zająć się innymi zadaniami.

Ciekawe rozwiązania marketing automation proponuje Salesforce – platforma do zarządzania relacjami z klientem (CRM) od marketingu, przez sprzedaż po obsługę klienta. Salesforce oferuje dwa produkty do automatyzacji marketingu: Pardot skierowany do firm prowadzących działalność B2B i Marketing Cloud, przeznaczony dla firm B2C. Zastosowanie produktów Salesforce poprawia konwersję o 30% (źródło: 2016 “Voice of the Customer” survey / Confirmit), a efektywność marketingu o 40% (źródło: 2015 Salesforce Pardot Customer Relationship Study). By dowiedzieć się więcej o możliwościach rozwiązań marketing automation, oferowanych przez Salesforce, zapraszamy do kontaktu z Craftware, Platynowym Partnerem Salesforce.

 

Artykuł sponsorowany.

Previous Pożyczki na raty. Czy warto?
Next Nowoczesne aranżacja przedpokoju

Może to Ci się spodoba

5 głównych elementów skutecznej strategii SEO

Skuteczna strategia marketingowa SEO musi być wielowymiarowa. To w zasadzie zespół działań komplementarnych wobec siebie. Jeśli do każdego podejdziemy z należytą starannością, to możemy być spokojni o wysoką pozycję strony

Trendy 0 Comments

W mocy ulotki

Ulotki to często niedoceniane narzędzie marketingowe – jak je wykorzystać, by dało najlepsze efekty biznesowe? Czy w dzisiejszych czasach nadal można przyciągnąć uwagę odbiorcy za pomocą ulotki? Oczywiście, że można,

Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie strony www to szereg działań, mających na celu jej doprowadzenie do jak najwyższej pozycji w rankingu wyszukiwania na pożądane frazy, najczęściej związane z profilem działalności firmy. W praktyce to

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź