Livestreaming  – przyszłość marketingu

Livestreaming – przyszłość marketingu

Livestreaming ma szansę w najbliższym czasie całkowicie odmienić publikację i konsumpcję treści video w Internecie. Jakie możliwości daje transmisja filmów na żywo w komunikacji marketingowej, z jakiej platformy skorzystać –podpowiadamy w poniższym tekście.

Video  w Internecie

Obecnie obserwujemy ogromny boom na treści video w sieci. Filmy cieszą się dużą popularnością wśród widzów, praktycznie w każdym wieku. Docenia je także algorytm wyszukiwarki Google, który wyświetla takie strony w wynikach organicznych wyżej od klasycznych witryn tekstowych. Najwięcej filmów znajdziemy obecnie na YouTube oraz na różnego rodzaju serwisach społecznościowych, szczególnie na Facebooku. Eksperci wskazują, że film to najlepszy sposób na zwrócenie uwagi użytkowników na ofertę firmy. Jednak, żeby zyskać duże zainteresowanie, trzeba społeczności internetowej zaprezentować treści, które zaoferują im jakąś wartość dodaną. Niezależnie czy będzie to dobra rozrywka, czy porada praktyczna. Forma jest tutaj równie ważna jak zawartość. Wydaje się jednak, że dzisiaj zwykłe video nieco spowszedniało, tworzą i publikują filmy promocyjne w sieci nawet małe rodzinne firmy. Umożliwił im to szybki rozwój technologii, przy pomocy smartfona każdy może stworzyć wysokiej jakości film. Wystarczy odrobina chęci i kreatywności.

Wiele firm, chcąc się wyróżnić, sięga po nowe i bardziej innowacyjne sposoby tworzenia i publikacji treści video. Ostatnio coraz częściej to video 360 stopni. Klasyczne video to jeden kadr, jeden punkt widzenia. W nowej formule możemy wybrać nawet stronę sceny, z której chcemy obejrzeć koncert. Dzięki wielu kadrom, można także zajrzeć na kulisy. Widz staje się aktywnym uczestnikiem wydarzenia. Zaś najnowszym trendem jest transmisja na żywo. Ten sposób bardzo szybko zyskuje uznanie widzów. Pomimo, że tak opublikowany film można obejrzeć w późniejszym czasie (aplikacja Periscope pozwala materiał obejrzeć do 24 h, potem wygasa), to jednak ciekawość ludzka jest tak duża, że największą widownię ma właśnie w chwili relacji. Transmisje na żywo zawsze przyciągały dużą publiczność, są bardziej wciągające i angażujące emocjonalnie.

Periscope i Meerkat – platformy do livestreamingu

Transmisja na żywo to standard znany telewizji od lat. Ta forma nadawania znacznie rzadziej była dotychczas wykorzystywana w Internecie. Wynikało to z konieczności zaangażowania specjalnego oprogramowania. Na dodatek jakość sprzętu oraz przepustowość sieci nie była zadawalająca. Obecnie to uległo zmianie. Nie dość, że nastąpiło upowszechnienie szybkiego Internetu (nastąpił także szybki rozwój technologiczny urządzeń do nagrywania),  to pojawiły się aplikacje pozwalające przy pomocy smartfona transmitować na żywo różne wydarzenia praktycznie każdemu.

Meerkat to prosta aplikacja umożliwiająca udostępnianie transmisji na żywo. Jej twórcy zauważyli, że użytkownicy są już znudzeni publikowaniem zwykłych zdjęć lub filmów z imprez, które już się zakończyły. Meerkat związany jest z Twitterem, transmisję mogą oglądać osoby obserwujące dany profil.

market

Źródło: https://meerkatapp.co/

Z kolei Periscope to aplikacja do dystrybucji filmów w czasie rzeczywistym, którą kupił Twitter i jest z tym serwisem już bezpośrednio związana. Każdy widz na żywo może śledzić wydarzenie, które nagrywa i jednocześnie transmituje w sieci inny użytkownik. Nie tylko znajomym, ale także całemu światu można pokazać cokolwiek (nawet spacer z własnym psem). Przyjaciele mogą je nawet na bieżąco komentować. Twórca Periscope mówi, że chciał zbudować najprostsze urządzenie do „teleportacji”. Przynajmniej teoretycznie mu się udało.

peri

https://www.periscope.tv/

Aplikacja umożliwia kompleksowe monitorowanie transmisji pod kątem zainteresowania (pokazuje liczbę widzów, którzy oglądali na żywo, liczbę osób, które odtworzyły w późniejszym czasie oraz ilość pozytywnych komentarzy – „polubień” – otrzymał film).

Livestreaming w marketingu

Zarówno specjaliści od marketingu, jak i firmy bardzo lubią wszelkiego rodzaju nowinki. Kto pierwszy je wykorzysta w praktyce może liczyć na większe zainteresowanie, nie tylko klientów, ale także ekspertów z branży. Jak zwykle pionierami w tym zakresie są marki, które bardzo mocno stawiają na komunikację marketingową w Internecie. Podczas ostatniego Miami Music Week, firma Red Bull przy pomocy aplikacji Periscope transmitowała występy swoich specjalnych gości „Guest House”. Także aktywny w tym temacie jest producent napojów Mountain Dew. Z kolei Adidas z pomocą Periscope pokazał podpisanie kontraktu sponsorskiego z gwiazdą piłki nożnej (James Rodriguez).

twitt

Źródło: https://twitter.com/adidassoccer/status/581125649911279616

Eksperci wskazują, że livestreaming może zmienić bezpowrotnie komunikacją marek klientami. Umożliwia:

  • interaktywną obsługę klienta,
  • prezentowanie nowych produktów (lub nowych zastosowań już wytwarzanych), ich testów i wszelkich szczegółów związanych z procesem produkcji i zastosowanych materiałów,
  • zbudować szum wokół wprowadzenia nowego produktu na rynek (np. poprzez nocne relacje z kolejek z pod sklepów),
  • prowadzenie zdalnych badań (grupy fokusowe),
  • prezentacje rekomendacji (pozyskane opinie klientów podczas transmisji na żywo można potem prezentować szerszej publiczności),
  • zbudować zaangażowanie i zaufanie (można zyskać większą przejrzystość działań poprzez udzielanie na żywo odpowiedzi przez realnych pracowników korporacji),
  • informowanie klientów o wszelkich nowościach z życia korporacji,
  • przeprowadzanie wywiadów (na przykład z ekspertami z branży),
  • prezentację wydarzeń, których marka jest sponsorem lub mecenasem zza kulis (tego rodzaju relacje pozwalają zbliżyć się do klientów),
  • prowadzenie akcji promocyjnych,
  • opowiadanie własnych narracji (na przykład to doskonałe miejsc do opowiedzenia swojej historii),
  • zbudowanie osobistych relacji pomiędzy kierownictwem i klientami,
  • organizować konkursy,
  • przeprowadzać konferencje prasowe z dziennikarzami,
  • zapobiegać sytuacjom kryzysowym, a jeśli już będzie taka potrzeba to je rozwiązywać,
  • kreowanie pożądanego wizerunku (relacje z wydarzeń, które pozwalają pokazać stosunek marki do pewnych wartości).

Podsumowanie

Livestreaming to na tyle nowe rozwiązanie w sieci, że trudno już dziś wskazać jednoznaczną receptę w celu osiągnięcia sukcesu (dzisiaj nie można nawet przewidzieć, czy będzie stosowane na szeroką skalę przez marki, czy szybko moda na ten rodzaj nadawania filmów przeminie). Wymagane jest jednak wyczucie i pewna doza intuicji społecznej odnośnie oczekiwań widzów. Podobnie jak w Real Time Marketingu, w obszarze, którym transmisja na żywo będzie coraz częściej wykorzystywana.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Content Marketing – najskuteczniejsza strategia SEO
Next Periscope i Meerkat – nowe era marketingu

Może to Ci się spodoba

Social media 0 Comments

Social Video – dobry sposób na promocję firmy

Filmy video szturmem podbijają serwisy społecznościowe. Nawet Twitter i Instagram wprowadziły możliwość publikacji tego rodzaju materiałów. Mówi się o zjawisku Social Video, które w przyszłości ma zrewolucjonizować sposób korzystania z

Social media 1Comments

Czy warto powierzyć swoją firmę agencji social media?

Zaczynasz swój biznes, myślisz o wielkim sukcesie ale nie jesteś pewien czy Ci się uda? Reklamujesz się w kanałach social media, ale, mimo kilku lajków niewiele osób o Tobie słyszało.

Własny indywidualny styl i właściwy ton wypowiedzi – to klucz do sukcesu w Social Media

Każdy kanał komunikacji marketingowej w Internecie, niezależnie czy jest to Twitter, Facebook, Instagram czy blok korporacyjny ma swój niepisany kodeks zachowań. Firmy jeśli chcą uzyskać akceptację danej społeczności i być

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź