Landing Pages – jak zarzucić sieć na klientów

Landing Pages – jak zarzucić sieć na klientów

Marketingowcy mają coraz bardziej utrudnione zadanie w sieci. Muszą „łowić” klientów w różnych miejscach. Jednym ze skuteczniejszych sposobów jest stworzenie specjalnych stron lądowania, na które będą trafiali użytkownicy zwabieni czy to w serwisach spoełcznościowych czy na forach. Co to jest Landing Pages i jak ją stworzyć, aby „złowić” dużą liczbę nowych zwolenników.

W poszukiwaniu klienta

Współczesny Internet diametralnie różni się od tego z lat 90. W początkowej fazie uwaga użytkowników ogniskowała się głównie na stronach www oraz kilku portalach ogólnoinformacyjnych. W miarę rozwoju technologii, wachlarz miejsc spotkań w sieci nieustannie się powiększał. Obecnie Internauci mogą wybierać z szerokiego wachlarza różnego rodzaju platform, od witryn korporacyjnych, poprzez fora i blogi (fotoblogi i vlogi), a na portalach specjalizujących się w dystrybucji filmów video i serwisach społecznościowych kończąc. Marketingowcy mówią o rozproszeniu się klientów, trudno już dzisiaj zwolenników konkretnej marki znaleźć tylko w jednym miejscu. Na dodatek dziś klientami wielu koncernów są ludzie w różnym wieku o bardzo zróżnicowanym statusie materialnym. Wiele produktów ma demokratyczny charakter, używają ich osoby z różnych grup społecznych. Firmy chcąc dotrzeć do wszystkich równocześnie, muszą być obecne w wielu różnych miejscach w sieci. To czasem jest niemożliwe, nie tylko ze względów ekonomicznych. Mocno utrudnione jest szczególnie prowadzenie okresowych i okolicznościowych akcji promocyjnych. Jednym z rozwiązań tego problemu jest zamieszczanie banerów reklamowych w serwisach, które odwiedza nasza grupa docelowa, połączonych ze specjalnie przygotowaną stroną. W przypadku chęci pozyskania nowych klientów, można odnośniki do strony lądowania zainstalować w miejscach, gdzie grupują się interesujący nas użytkownicy.

Landing Pages – zarzucamy sieć

To, jak już powiedziano, specjalnie przygotowana strona z myślą o konkretnej akcji. Nazwa tej strategii odnosi się do punktu, gdzie klient „wyląduje” po spotkaniu reklamy w sieci. Może to być baner reklamowy, kod QR lub zwykły link w tekście artykułu sponsorowanego. Strona lądowania pod względem graficznym przypomina prostą wizytówkę pub mikrostronę. Informacja w niej zawarta jest najczęściej rozwinięciem hasła reklamowego, które było skuteczną przynętą przy złowieniu klienta. Strategia Landing Pages doskonale sprawdzi się w działaniach mających na celu:

    • zwiększenie konwersji,
    • pozyskanie nowego klienta,
    • stworzenie bazy potencjalnych klientów (prośba o rejestrację w serwisie lub zostawienie danych w formularzu kontaktowym),
    • zwiększenie rozpoznawalności marki w sieci,
    • pozyskanie nowych odbiorców firmowego Newslettera,
    • dystrybucję drukowanych materiałów reklamowych,
    • rozreklamowanie akcji promocyjnej lub rabatowej.

Jak przygotować sieć?

Eksperci wskazują, że przy pomocy dobrze przygotowanej stronie lądowania można osiągnąć całkiem niezły efekt. Skuteczność sięga 2-3 procent na 1000 użytkowników. Mając na uwadze bardzo słabą skuteczność innych instrumentów, nie można narzekać. Pomimo wielu możliwości, większość firm przy pomocy tego rodzaju stron stara się zwiększyć sprzedaż. Najczęściej strona lądowania dotyczy jednego wybranego produktu. Często ten sposób promocji wykorzystywany jest przez startupy, które dopiero swoją internetowa przygodę zaczynają i nie mają dobrego zakotwiczenia na wszystkich platformach w sieci. Z uwagi na ryzyko, wybierają tańszy i szybszy wariant. Łatwiej jest przygotować Landing Pages niż inwestować w ciemno w tworzenie profili i witryn firmowych.

Wielu producentów nie ogranicza się do jednej strony, tworzy kilka z ogromną ilością ścieżek dostępu. Czym więcej szlaków prowadzących do strony, tym większa szansa na realizację celu.

Strona musi być przemyślania pod każdym względem, klient w ciągu kilku sekund zdecyduje, czy oferta go zainteresuje. Stąd większość tego rodzaju wizytówek ma mocno zachęcający do działania unikalny slogan, utwierdzający w przekonaniu internautę, że dobrze trafił. W tekście ponadto powinien znaleźć zarówno wyjaśnienie celu akcji, jak i przedstawienie powodu zaabsorbowania jego uwagi (także dlaczego akurat jego). Nie należy unikać emocji, tylko w ten sposób można osiągnąć zamierzony cel w krótkim czasie. Specjaliści wskazują, że potencjalny klient trafiając na taką stroną powinien być zwolniony z myślenia, wszystkie konieczne do działania informacje powinien mieć w zasięgu wzroku przedstawione w jasny sposób.

Strona powinna wizualnie nawiązywać do znanej klientom stosowanej powszechnie identyfikacji wizualnej marki. Logo musi być dobrze widoczne, najlepiej je zamieścić standardowo na górze po lewej stronie. Typ czcionki według wytycznych firmy, do których przyzwyczajeni są już użytkownicy. To element uwiarygodnienia całej akcji, musimy przekonać klienta, że ma do czynienia ze znaną sobie firmą, która cieszy się stosowaną reputacją na rynku. Musi być pewny, że jego dane będą bezpieczne i nie zostaną wykorzystane w innych celach, niże te przedstawione na stronie (szczególnie, jeśli chodzi o dane drażliwe). Jeśli zaś chodzi o nową działalność, to sztuka polega na przekonaniu klienta, że ma do czynienia z innowacyjną ofertą. Wypunktuj korzyści oferty i pokaż drogę do jej zdobycia. Ponadto strona powinna być tak zaprojektowana, aby była dobrze widoczna na urządzeniach mobilnych.

Przed przygotowaniem strony lądowania należy sobie zadać kilka podstawowych pytań:

    • Co jest naszym produktem?
    • Co chcemy osiągnąć?
    • Jaki jest cel całej akcji?

Dopiero wtedy możemy przystąpić do zaprojektowania strony, na której muszą się znaleźć taki elementy jak:

  • Nagłówek (Headline)
      – musi nawiązywać do reklamy, która skłoniła internautę do kliknięcia, najlepiej napisany w podobnej stylistyce z zastosowaniem słów kluczowych.
  • Subline
      – dlaczego ta oferta jest tak ważna dla odwiedzającego stronę użytkownika.
  • Zdjęcie lub film video
      odwołujący się do emocji klienta.
  • Wprowadzenie
      – krótki tekst zawierający informację o produkcie.
  • Wyliczenie zalet
      .
  • Społeczny dowód słuszności
      (warto zaprezentować pozytywna opinię o produkcie wyrażoną przez innego klienta czy eksperta).
  • Formularz kontaktowy
      zgodny z celem naszej akcji – Wezwanie do działania!
  • Elementy graficzne
      świadczące o bezpieczeństwie danych (np. tzw. zamknięta kłódeczka)

Podsumowanie

Przy Laniding Pages częstą praktyką jest przygotowanie dwóch wersji i poddanie ich testom. W dalszej części ten lepszy wariant można jeszcze potem udoskonalać. Trzeba stale monitorować wyniki i reagować na wszystkie oczekiwania i potrzeby klientów. Tylko w ten sposób możemy zrealizować założony cel.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Snapchat – komunikacja marketingowa z młodzieżą
Next Taśmy z nadrukiem, czyli skuteczna reklama niskim kosztem

Może to Ci się spodoba

Strategia 0 Comments

Jak internauci postrzegają e-handel?

Kim jest polski e-klient, czym się kieruje przy wyborze e-sklepu, a co go zniechęca do e-zakupów? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań można znaleźć w najnowszym raporcie o rynku

Jak odnieść sukces w Video Marketingu – kilka praktycznych wskazówek

Rok 2015 stoi pod znakiem Video Marketingu. Jeden z ekspertów od marketingu online ujął to doskonale: „Przyciska odtwarzania jest obecnie jednym z najbardziej przekonujących wezwań do działania w sieci”.  O

Strategia 0 Comments

Marketingowy potencjał koperty

Choć rynek tradycyjnych przesyłek listowych od lat sukcesywnie się kurczy, to jeden z jego segmentów może pochwalić się wzrostem. Mowa o przesyłkach reklamowych. Niesłabnącą popularność direct mailingu potwierdzają zarówno eksperci

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź