Landing page – skuteczny sposób, nie tylko na zdobycie nowych klientów
Tworzenie landing page to ostatnio bardzo modny sposób pozyskiwania nowych klientów w sieci. Czym jest tzw. strona lądowania, jak działa i jak ją przygotować – podpowiadamy w poniższym artykule.
Landing page – w czym rzecz?
To, jak sama nazwa wskazuje, pewnego rodzaju mikrostrona – strona lądowania). Nazwa odnosi się do istoty działania tej strategii. To jest pierwsze miejsce „lądowania” klienta w sieci wskutek szeroko zakrojonych działań promocyjnych firmy. Najłatwiej tam się dostać poprzez kliknięcie w banner, link sponsorowany czy innego rodzaju link reklamowy wyświetlany w wynikach wyszukiwania. Może to być samodzielna wizytówka, mikrostrona lub być elementem całej witryny. Landing page, a właściwie tekst jest rozwinięciem sloganu znajdującego się w reklamie.
Przy pomocy landing page można:
- pozyskać nowego klienta,
- uzyskać dane kontaktowe osób potencjalnie zainteresowanych ofertą,
- skłonić internautę do rejestracji w serwisie,
- zwiększyć rozpoznawalności marki,
- rozpropagować akcję promocyjną wśród użytkowników sieci.
Landing page – jak przygotować
Czym lepiej przygotowana strona docelowa tym większa skuteczność. Z analiz i doświadczeń wynika, że może ona oscylować w granicach 2 – 3 procent, czyli na 1000 internautów, którzy na nią trafią około 20-30 przyczyni się do realizacji jednego z wcześniej postawionych celów. Obecnie tego rodzaju strony towarzyszą wszystkim akcjom promocyjnym prowadzonym w sieci. Aby dobrze przygotować landing page należy się trzymać kilku podstawowych zasad.
- Treść zawarta na stronie docelowej powinna być rozwinięciem informacji zawartej w reklamie. Jeśli zależy nam na sprzedaży mieszkań w nowym budynku, reklama powinna odsyłać klienta na stronę z konkretną ofertą, a nie na stronę główną dewelopera.
- Strona docelowa powinna być w miarę prosta i przejrzysta. Bardzo często tworzą ją animacje czy grafiki. Należy jednak pamiętać, aby tekst był sformatowany w kodzie HTML. Ponadto informacja musi być zaprezentowana w taki sposób, aby „wyłapanie” najważniejszej kwestii potencjalnemu klientowi zajęło kilka sekund. Warto w tym celu wykorzystać nagłówki, akapity czy wypunktowania.
- Estetyka i charakter strony muszą być dostosowane do założonego celu. Internauta musi od razu się domyślić, o co chodzi firmie, czy chce nas przekonać do swojej oferty czy tylko zależy jej na wypełnieniu formularza. Strona docelowa może wzywać tylko do jednej akcji, w innym przypadku może to przynieść skutek odwrotny od zamierzonego. Dodatkowo design musi odpowiadać innym elementom komunikacji wizualnej firmy.
- Na stronie nie należy zamieszczać linków, które umożliwiały by internaucie jej opuszczenie drogą, która omija wykonanie pożądanej akcji. Możliwość łatwego „wymiksowania” to najczęściej popełniany błąd przy tworzeniu tego rodzaju stron.
- Należy, jak najbardziej to możliwe, ułatwić internaucie wykonanie oczekiwanej akcji. Proces zakupowy warto ograniczyć do kilku niezbędnych kroków.
- Efekty zastosowania landing page, zresztą tak jak każdego innego instrumentu wykorzystanego w marketingu online, należy stale monitorować. W przypadku słabej skuteczności, będziemy mogli ją na bieżąco udoskonalać.
- Strona musi być dostosowana do urządzeń mobilnych. Coraz więcej osób z Internetu korzysta tylko przy pomocy smartfonów czy tabletów. Zignorowanie ich potrzeb byłoby rażącym błędem marketingowym.
Podsumowanie
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.
Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!
Może to Ci się spodoba
Content Marketing w lokalnym biznesie
Content Marketing to bardzo skuteczna strategia w komunikacji marketingowej. Sprawdza się zarówno w przypadku dużych globalnych koncernów, jak i drobnych przedsiębiorców, którzy nie mogą sobie pozwolić na kampanie reklamowe wymagające
Najpopularniejsze formaty plików do druku
TIF, JPG, GIF, PNG czy PSD i inne. Każdy z tych formatów ma swoje charakterystyczne właściwości i przydaje się w zależności od ostatecznego celu, do którego będzie wykorzystany dany plik.
Czy domena europejska to dobra inwestycja?
Domena europejska (.eu) zdobywa w Polsce coraz większą popularność. Wielu przedsiębiorców często rejestruje ją w parze z naszą domeną narodową (.pl) dla podkreślenia europejskiego wymiaru swojej działalności. Prawie 38% witryn
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!