Landing page – skuteczny sposób, nie tylko na zdobycie nowych klientów

Landing page – skuteczny sposób, nie tylko na zdobycie nowych klientów

Tworzenie landing page to ostatnio bardzo modny sposób pozyskiwania nowych klientów w sieci. Czym jest tzw. strona lądowania, jak działa i jak ją przygotować – podpowiadamy w poniższym artykule.

Landing page – w czym rzecz?

To, jak sama nazwa wskazuje, pewnego rodzaju mikrostrona – strona lądowania). Nazwa odnosi się do istoty działania tej strategii. To jest pierwsze miejsce „lądowania” klienta w sieci wskutek szeroko zakrojonych działań promocyjnych firmy. Najłatwiej tam się dostać poprzez kliknięcie w banner, link sponsorowany czy innego rodzaju link reklamowy wyświetlany w wynikach wyszukiwania. Może to być samodzielna wizytówka, mikrostrona lub być elementem całej witryny. Landing page, a właściwie tekst jest rozwinięciem sloganu znajdującego się w reklamie.

Przy pomocy landing page można:

  • pozyskać nowego klienta,
  • uzyskać dane kontaktowe osób potencjalnie zainteresowanych ofertą,
  • skłonić internautę do rejestracji w serwisie,
  • zwiększyć rozpoznawalności marki,
  • rozpropagować akcję promocyjną wśród użytkowników sieci.

Landing page – jak przygotować

Czym lepiej przygotowana strona docelowa tym większa skuteczność. Z analiz i doświadczeń wynika, że może ona oscylować w granicach 2 – 3 procent, czyli na 1000 internautów, którzy na nią trafią około 20-30 przyczyni się do realizacji jednego z wcześniej postawionych celów. Obecnie tego rodzaju strony towarzyszą wszystkim akcjom promocyjnym prowadzonym w sieci. Aby dobrze przygotować landing page należy się trzymać kilku podstawowych zasad.

  • Treść zawarta na stronie docelowej powinna być rozwinięciem informacji zawartej w reklamie. Jeśli zależy nam na sprzedaży mieszkań w nowym budynku, reklama powinna odsyłać klienta na stronę z konkretną ofertą, a nie na stronę główną dewelopera.
  • Strona docelowa powinna być w miarę prosta i przejrzysta. Bardzo często tworzą ją animacje czy grafiki. Należy jednak pamiętać, aby tekst był sformatowany w kodzie HTML. Ponadto informacja musi być zaprezentowana w taki sposób, aby „wyłapanie” najważniejszej kwestii potencjalnemu klientowi zajęło kilka sekund. Warto w tym celu wykorzystać nagłówki, akapity czy wypunktowania.
  • Estetyka i charakter strony muszą być dostosowane do założonego celu. Internauta musi od razu się domyślić, o co chodzi firmie, czy chce nas przekonać do swojej oferty czy tylko zależy jej na wypełnieniu formularza. Strona docelowa może wzywać tylko do jednej akcji, w innym przypadku może to przynieść skutek odwrotny od zamierzonego. Dodatkowo design musi odpowiadać innym elementom komunikacji wizualnej firmy.
  • Na stronie nie należy zamieszczać linków, które umożliwiały by internaucie jej opuszczenie drogą, która omija wykonanie pożądanej akcji. Możliwość łatwego „wymiksowania” to najczęściej popełniany błąd przy tworzeniu tego rodzaju stron.
  • Należy, jak najbardziej to możliwe, ułatwić internaucie wykonanie oczekiwanej akcji. Proces zakupowy warto ograniczyć do kilku niezbędnych kroków.
  • Efekty zastosowania landing page, zresztą tak jak każdego innego instrumentu wykorzystanego w marketingu online, należy stale monitorować. W przypadku słabej skuteczności, będziemy mogli ją na bieżąco udoskonalać.
  • Strona musi być dostosowana do urządzeń mobilnych. Coraz więcej osób z Internetu korzysta tylko przy pomocy smartfonów czy tabletów. Zignorowanie ich potrzeb byłoby rażącym błędem marketingowym.

Podsumowanie

Landing Page doskonale sprawdza się, nie tylko w organizowanych czasowo kampaniach promocyjnych. Na tego typu stronie „lądują” internauci zwabieni przy pomocy innych internetowych narzędzi (banner reklamowy, newsletter, itp.), dla których jest ona uzupełnieniem. Dobrze przygotowana strona zwiększa szansę, że potencjalny klient wykona zamierzony przez przedsiębiorcę krok. Najczęściej jest to skorzystanie z oferty firmy. Pomiędzy ekspertami trwa dyskusja, czy firma powinna ograniczyć się tylko do jednej strony lądowania. Wydaje się, że bardziej optymalnym rozwiązaniem jest stworzenie co najmniej kilku tego rodzaju witryn. Wykorzystując kilka stron zarzucimy sieć na większą grupę internautów, co niewątpliwie będzie miało wpływ na efekt akcji.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Zakładasz własną firmę ?
Next Social Video – dobry sposób na promocję firmy

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

Content Marketing w lokalnym biznesie

Content Marketing to bardzo skuteczna strategia w komunikacji marketingowej. Sprawdza się zarówno w przypadku dużych globalnych koncernów, jak i drobnych przedsiębiorców, którzy nie mogą sobie pozwolić na kampanie reklamowe wymagające

Trendy 0 Comments

Najpopularniejsze formaty plików do druku

TIF, JPG, GIF, PNG czy PSD i inne. Każdy z tych formatów ma swoje charakterystyczne właściwości i przydaje się w zależności od ostatecznego celu, do którego będzie wykorzystany dany plik.

Trendy

Czy domena europejska to dobra inwestycja?

Domena europejska (.eu) zdobywa w Polsce coraz większą popularność. Wielu przedsiębiorców często rejestruje ją w parze z naszą domeną narodową (.pl) dla podkreślenia europejskiego wymiaru swojej działalności. Prawie 38% witryn

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź