Jak zaprojektować skuteczny Newsletter? – kilka praktycznych wskazówek

Jak zaprojektować skuteczny Newsletter? – kilka praktycznych wskazówek

Newsletter, pomimo nieustannego rozwoju nowych narzędzi wykorzystywanych przez marki w komunikacji marketingowej w Internecie, to wciąż skuteczny i efektywny instrument. Doskonale nadaje się zarówno do prowadzenia bieżącej komunikacji, jak i promocji wchodzących na rynek produktów i usług. O czym pamiętać przy projektowaniu Newslettera – podpowiadamy w poniższym tekście.

Newsletter to od dawna obowiązkowy element każdej kampanii marketingowej online. Przy jego pomocy można szybko i skutecznie trafić do dużej grupy odbiorców. Doskonale sprawdza się zarówno w promocji nowych treści na stronie, jak i produktów i usług. Można czytelników zainteresować jakimś nowym problemem lub skłonić naszych zwolenników do wzięcia udziału w jakiejś akcji. Ponadto e-mail marketing to narzędzie bardzo efektywne. Przy zaangażowaniu niewielkich środków, odrobiny wiedzy i zaangażowania można stworzyć atrakcyjny biuletyn, który pomoże nam zrealizować założony cel. Należy jedynie pamiętać o kilku najważniejszych elementach:

  1. Cel w centrum uwagi. Aby uzyskać najwyższy współczynnik konwersji, należy wyeksponować cel, który chcemy osiągnąć. Niezależnie czy będzie to zachęta do pobrania nowego numeru czasopisma firmowego czy katalogu, wypełniania formularza kontaktowego czy po prostu zakupu wybranych produktów w promocyjnej cenie. Treści Newslettera nie powinny odwracać uwagi od głównego celu. Nie można odbiorcy przedstawiać wielu opcji wyboru, ten powinien być ograniczony do 2- 3 wariantów.
  1. Najważniejsze informacje powinny być zamieszczone w górnej części Newslettera, tak aby były widoczne przez czytelnika bez konieczności przewijania strony. Trzeb pamiętać, że coraz większa grupa użytkowników korzysta z mobilnego Internetu, a widoczność ekranów smartfonów jest mocno ograniczona.
  1. Wezwanie do działania. Forma przycisku w tym względzie odgrywa duże znaczenie. Nie ma jednej wspaniałej recepty. Każda firma powinna w tym względzie wypracować sobie swój własny styl (wielkość, kolor). Ważne, aby odnośnik był atrakcyjny wizualnie i dobrze widoczny.
  1. Newsletter powinien być zaprojektowany według obowiązujących w danym czasie standardów estetycznych. Najważniejsze elementy mogą być podkreślone, wskazane strzałkami czy opatrzone grafiką w tle. Układ biuletynu nie powinien łamać pewnych zasad ergonomii, między innymi tego, że zawsze naturalnie wzrok ludzki zaczyna czytanie od lewej do prawej strony (i z góry na dół). Wiele firm eksperymentuje i łamie te przyzwyczajenia. Czasem taki jednorazowy zabieg może przynieść oczekiwany efekt, czyli zaintrygować czytelnika, ale w dłuższej perspektywie może stać się męczący dla mózgu.
  1. Przejrzystość. Newsletter to swego rodzaju gazetka, a dokładniej rzecz biorąc pierwsza strona. Przy projektowaniu należy trzymać się wypracowanych przez lata zasad tworzenia czasopism. Poza tytułem, można pokusić się o kilka nagłówków do bloków tematycznych. Należy zachować hierarchię tematów. Biuletyn nie może być przeładowany, bloki tekstu muszą być od siebie oddzielone pustymi przestrzeniami.
  1. Rzadko kto się do tego przyznaje, ale przy wyborze książek w księgarnia czy bibliotece kieruje się kolorem okładki. Podobnie sprawa wygląda z Newsletterem. Przeważnie rano odbiorca w swojej skrzynce pocztowej znajduje kilka gazetek reklamowych. Większość użytkowników nie przejrzy wszystkich, zajrzy jedynie do kliku. Wyboru dokona w ułamku sekundy, kierując się najczęściej właśnie kolorem. Każdy kolor niesie za sobą pewien przekaz. Na przykład czarny, złoty czy fioletowy to barwy kojarzące się z luksusem. Kolory powinny być dostosowane nie tylko do branży firmy, ale także do pory dnia i roku.
  1. Czytelność. Największy wpływ na jakość przeglądania stron w sieci ma odpowiedni kontrast. Umiejętnie zestawienie kolorów to sztuka, która wymaga nie tylko wiedzy, ale także wyczucia. Poprzez kolory można pewne rzeczy wyróżnić.
  1. Nierzadko projektanci biuletynów stosują czcionki odbiegające od tych, znanych klientom z internetowej strony firmowej. Należy raczej unikać taki zabiegów i korzystać z czcionek, do których zdążyliśmy przyzwyczaić już klientów.
  1. Bezpieczeństwo. W dobie wirusów, wielu użytkowników boi się zaglądać do e-maili wyglądających podejrzanie. Warto, aby wzór Newslettera od pierwszego wrażenia wzbudzał zaufanie, nawiązywał wzornictwem do corporate identity.
  1. Obrazy opisane słowami. Wielu użytkowników ma wyłączoną funkcję automatycznego ładowania obrazów, dlatego warto wykorzystać alt tagi.

Podsumowanie

W cywilizacji obrazu wygląd jest wszystkim, czy nam się to podoba czy nie. To estetyka w głównej mierze decyduje o wyborze nie tylko partnerki (partnera), ale także produktów. Wiedzą to dobrze wydawcy prasy. Projekt okładki, jej kolorystyka oraz wybór głównego bohatera numeru mają istotny wpływ na sprzedaż. Podobnie sprawa wygląda z Newsletterem, dlatego, aby odnieść sukces należy poświęcić chwilę czasu i trochę wysiłku w stworzenie dobrego projektu, który pozwoli nam zrealizować założony cel.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej, wypełnij poniższy formularz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Zadania stawiane przed contact center
Next Content Marketing w e-commerce: kilka praktycznych wskazówek

Może to Ci się spodoba

Serwery dedykowane – dla kogo jest to najlepsza opcja?

Serwery dedykowane, czyli wydzielane, stanowią dzisiaj niezwykle popularne rozwiązanie. Oferowane są ich dwa rodzaje: wirtualne oraz fizyczne. Dostęp do tego oddzielnego komputera ma wyłącznie wynajmujący go klient. Kto w takim

E-mail marketing – jak przygotować i rozsyłać Newsletter

Można powiedzieć, że Newsletter to narzędzie stare jak Internet, a przynajmniej jak poczta e-mail. Pozwala nie tylko pozyskać nowych klientów, ale także utrzymać dobre więzi ze starymi. W dobie dzisiejszego

E-mail marketing – kilka praktycznych porad

Pomimo ogromnej popularności serwisów społecznościowych, e-mail to wciąż skuteczny kanał w komunikacji marketingowej. Jednak największy sukces można osiągnąć tworząc spersonalizowane wiadomości. Jak przygotować e-mail, który zostanie odczytany i przyczyni się

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!