Jak internauci postrzegają e-handel?

Jak internauci postrzegają e-handel?

Kim jest polski e-klient, czym się kieruje przy wyborze e-sklepu, a co go zniechęca do e-zakupów? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań można znaleźć w najnowszym raporcie o rynku e-handlu w Polsce przygotowanym przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska. 

Raport jest już dostępny stronach www.gemius.pl i www.ecommercepolska.pl. Jak wynika z zaprezentowanych w nim danych 46 proc. internautów przyznaje, że zdarza się im robić zakupy w sieci. Wśród kupujących są przede wszystkim ludzie młodzi, dobrze wykształceni, z większych miast oraz będący w relatywnie dobrej sytuacji materialnej.

Okazuje się, że głównymi czynnikami, które najczęściej wpływają na wybór danego e-sklepu to atrakcyjna cena (73 proc. internautów podaje to kryterium jako główne w podejmowaniu decyzji o zakupie), niskie koszty wysyłki (60 proc.) oraz promocje i oferty specjalne (52 proc.).

– Dane z raportu wskazują, że ponad połowa respondentów traktuje niższe koszty dostawy jako czynnik, który skłoniłby ich do częstszych zakupów internetowych. Jest to dowód na to, że konsument ma coraz większą wiedzę i świadomość mechanizmów rządzących sprzedażą internetową. A to stawia kolejne wyzwanie wirtualnym sprzedawcom – wyjaśnia Patrycja Sass-Staniszewska z Izby Gospodarki Elektronicznej.

Z kolei najczęstszym powodem, dla którego internauci nie decydują się na zakup w sieci jest chęć obejrzenia produktu z bliska przed zakupem (dla 55 proc. internautów jest to powód, który zniechęca ich do zakupów online). Wśród innych obaw dotyczących e-zakupów znajdują się problemy z gwarancją (34 proc.), bezpieczeństwem płatności (30 proc.) i problemy z dostawą (28 proc.).

─ Nadal najczęściej wymienianym powodem niekupowania przez internet jest obawa o bezpieczeństwo i choć problem w istocie jest marginalny, to nawet drobne incydenty oddziałują negatywnie na całą branżę ─ mówi Mateusz Gordon, ekspert od e-handlu firmy Gemius.

Jak twierdzi ekspert, sklepy nadal mają duże pole rozwoju w kwestii jasnego informowania konsumenta o jego prawach i nie mam tu na myśli samego regulaminu, ale marketing aspektu bezpieczeństwa. ─ Dobrym pomysłem jest informowanie klientów na każdym kroku ścieżki zakupowej o prawie zwrotu, tworzenie zakładek z dokładną instrukcją, jak go dokonać, ułatwianie procedury przez zapewnianie kuriera po promocyjnych stawkach lub wręcz pokrywaniu kosztów przesyłki zwrotnej ─ dodaje Gordon.

Celem badania, które jest zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska” było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Opracowanie dostarcza wiedzy o postawach wobec zakupów internetowych wśród kupujących i niekupujących w sieci, znajomości marek obecnych w e-handlu, motywacji w zakresie wyboru sklepów internetowych, kupowanych produktach oraz wydatkach na poszczególne kategorie, planach w zakresie zakupów w sieci, źródłach informacji na temat produktów, efektowi ROPO oraz preferencjom dotyczącym sposobu realizacji transakcji internetowych.

Prezentowane w raporcie badania zostały zrealizowane metodą ankietową (Computer Asisted Web Interview, CAWI) między 26 lutego a 7 marca 2014 roku na reprezentowanej próbie 1,5 tys. internautów w wieku 15+.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Wady i zalety telemarketingu
Next Czym jest crowdsourcing?

Może to Ci się spodoba

Strategia 0 Comments

Predictive Marketing – nie daj się zaskoczyć klientom

Firmy od lat starają się wykorzystywać informacje o swoich klientach w celu optymalizacji strategii marketingowych. Obecnie, dzięki możliwości szybkiego pozyskiwania danych, Predictive Marketing może rozwinąć się w pełni. Na czym

Strategia 0 Comments

ETI Base Code – kodeks etyczny dla każdej organizacji!

Bez wątpienia jasno ustalone zasady postępowania w firmie są niezbędne, szczególnie kiedy mówimy o dużych organizacjach, zatrudniających ponad 200 osób. Mówimy tutaj zarówno o regułach „biurokratycznych”, mówiących o tym, jaka

E-commerce 0 Comments

Skuteczne sposoby na promocję w branży e-commerce

Sukces sklepu internetowego nie zależy tylko od jakości sprzedawanych produktów i ich cen. Równie ważna jest promocja. To ona decyduje, czy informacja o atrakcyjnej ofercie dotrze do potencjalnego klienta. Poniżej

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź