Inbound Marketing – strategia marketingowa przyszłości

Inbound Marketing – strategia marketingowa przyszłości

Strategia Inbound Marketing ma szansę w nieodległej przyszłości diametralnie odmienić komunikację marketingową firm. Zmiana zachodzi na naszych oczach, choć na razie zauważalna jest głównie przez specjalistów. Na czym polega ten sposób komunikacji z klientami, co można przy pomocy tej strategii osiągnąć i jak ją stosować w praktyce.

Inbound Marketing – aspekt teoretyczny

To strategia, która do komunikacji z klientami podchodzi w sposób, do którego nie byliśmy do tej pory przyzwyczajeni. Firmy pragną zwrócić na siebie uwagę klientów nie przy pomocy klasycznej reklamy, ale głównie poprzez zaoferowanie im ciekawych i atrakcyjnych treści (także poprzez organizowanie wszelkiego rodzaju imprez). Nie chodzi tylko o informacje czysto praktyczne i teoretyczne o produkcie czy materiałach i technologiach wykorzystanych w jego produkcji. Mogą to być także intrygujące i dowcipne historie związane z marką lub fascynujące relacje z imprez, których uczestnikiem jest marka (czy to jako sponsor czy organizator). Mają być one swoistym magnesem, które przyciągną klientów.

Strategia Inbound Marketing ma być lekarstwem na wciąż malejąca skuteczność tradycyjnej reklamy, odwołującej się do emocji klientów. W dobie Internetu, mediów społecznościowych i wszechobecnej reklamy w przestrzeni publicznej, coraz trudniej przebić się do klienta z komunikatem. Wiele osób instaluje specjalne wtyczki blokujące reklamy w przeglądarkach, unika firma, które nachalnie atakują ze wszystkich stron. Oczywiście ta nowa strategia całkowicie nie rezygnuje z komunikatów reklamowych, jednak one pojawiają się gdzieś w tle. Pierwszy kontakt klienta z marka ma być wywołany treściami zaprezentowanymi przez koncern.

Inbound marketing to marketing przychodzący skupiający się na działaniach, które skłonią klienta do szerszego zainteresowania się marką. W chwili obecnej ten rodzaj komunikacji stosowany jest głównie w Internecie. Pośród narzędzi online można wymienić:

  • wartościowe treści,
  • blogi korporacyjne,
  • public relations,
  • media społecznoścowe,
  • promocja w wyszukiwarkach (SEO),
  • optymalizacja strony pod kątem konwersji,
  • e-mail marketing (Neswletter).

Inbound Marketing – zasada działania

Strategia Inbound Marketing zmienia sposób komunikacji marketingowej. Obecnie zadaniem firmy jest wykreowanie sytuacji, w której to sami klienci nas odnajdą i będą chcieli kupić nasz produkt. W pierwszym etapie marka musi zainspirować klientów do jakiejś idei (np. noszenie klasycznego zegarka, jako wyraz elegancji i klasy) poprzez ciekawe treści w tym temacie. Oczywiście artykuły muszą być zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek, aby mogli je odnaleźć internauci. Ponadto trzeba dobrać kanały dystrybucji do grupy docelowej (np. media społecznościowe to doskonała platforma do prezentacji treści dla ludzi młodych i aktywnych, którzy cenią sobie nowoczesny styl życia). Warto wykorzystać w promocji treści internetowe gwiazdy socjometryczne, czyli liderów opinii. W kolejnym etapie rola firmy polega już na zachęceniu klientów do dialogu, którego uwieńczeniem ma być zakup produktu. Obsługa posprzedażowa to tak naprawdę ugruntowanie klienta w opinii, że dokonał najlepszego wyboru i rozpoczęcie procesu od nowa.

Celem każdej korporacji jest sprzedaż produktów i usług. Jednak w ramach tej nowatorskiej strategii każda organizacja może realizować wiele innych celów, które decydują w ostatecznym rozrachunku o sukcesie biznesowym:

  • baza wartościowych i tematycznych linków,
  • budowa siły i reputacji marki,
  • zwiększenie liczby odwiedzin na stronie,
  • wzrost zainteresowania firmą w mediach społecznościowych,
  • stworzenie emocjonalnej wspólnoty z klientami.

W teorii marketingu wyróżnia się dwa czyste modele działań w Inbound Marketing. Pierwszy, można go określić pasywnym, polega na publikowaniu treści, tak przygotowanych, aby mogli na nie trafić klienci z grupy docelowej. Najczęściej są to materiały prezentowane na stronach WWW, blogach firmowych oraz profilach w serwisach społecznościowych. Drugi, bardziej aktywny, związany jest z bezpośrednim prezentowaniem treści klientom marki. Tutaj wymagane jest posiadanie już pewnej bazy adresowej albo wiedzy odnośnie konkretnych miejsc w Internecie, gdzie ogniskuje się duża rzesza naszych zwolenników. W praktyce jednak te dwa typy idealne się przenikają, są przez marki stosowane komplementarnie.

Podsumowanie

Inbound Marketing stawia nieco komunikację z klientami na głowie. Zwolennicy danej marki chcą się czuć wyjątkowo, oczekują informacji jako wartości dodanej. Produkt ma być tylko do niej dodatkiem. W chwili obecnej to się może wydawać niezwykłe, jednak wszystko zmierza w tym kierunku. Wszystko wskazuje, że ta strategia w niedalekiej przyszłości zdominuje komunikację marketingową.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous adblast.com – rewolucja w reklamie internetowej
Next Marketing treści – przyszłość SEO

Może to Ci się spodoba

Strategia 0 Comments

Landing Pages – jak zarzucić sieć na klientów

Marketingowcy mają coraz bardziej utrudnione zadanie w sieci. Muszą „łowić” klientów w różnych miejscach. Jednym ze skuteczniejszych sposobów jest stworzenie specjalnych stron lądowania, na które będą trafiali użytkownicy zwabieni czy

Reklama internetowa 0 Comments

Jak reklamować swoją firmę w Internecie?

O konieczności przygotowania kreatywnej reklamy wie każdy początkujący oraz doświadczony przedsiębiorca. Dzięki temu jest w stanie dotrzeć do większej grupy klientów, zainteresować ich swoją ofertą, pobudzić wyobraźnię, zachęcić do zakupów

Strategia 0 Comments

Personalizacja komunikatów reklamowych w sieci – klucz do sukcesu

Współcześnie klienci od marek wymagają indywidualnego traktowania, nie tylko w zakresie obsługi, ale także marketingu. Firmy, które będą te oczekiwania ignorować lub nie będą im w stanie sprostać, muszą się

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź