Drukarski cud techniki, czyli jak rozwija się Granpak

Drukarski cud techniki, czyli jak rozwija się Granpak

Tworzeniem innowacyjnych opakowań do produktów spożywczych zajmuje się m.in polska drukarnia Granpak. Firma z Andrychowa opracowała niedawno nowy plan inwestycyjny, którego częścią był zakup nowoczesnej maszyny do druku: KBA Rapida 105-6+L ALV2 oraz wybudowanie ogromnej hali produkcyjnej wraz z przestrzenią biurową.

Działalność firmy Granpak, funkcjonującej na rynku od 2001 roku, w dużej mierze opiera się na produkcji opakowań z tektury litej i kaszerowanej. Produkty przeznaczone są szczególnie dla klientów, specjalizujących się w przemyśle ciężkim i spożywczym. Niektóre opakowania tworzone są jednak z myślą o innych branżach, np. farmaceutycznej. To jednak rozwiązania dla przemysłu ciężkiego i spożywczego mają stanowić podstawę asortymentu drukarni w kolejnych latach. Założyciele firmy, Mariusz Korczak oraz Ryszard Marczak postanowili rozbudować swoją działalność i wdrożyć nowoczesne i innowacyjne rozwiązanie – maszynę KBA Rapida.

Nowa hala produkcyjna ma mieścić się w specjalnej Strefie Ekonomicznej w Andrychowie. Powierzchnia zakładu produkcyjnego wraz z biurowcem będzie wynosić ponad 4,5 tysiąca metrów kwadratowych. Zaletą projektu jest fakt, że hala będzie dostosowana do produkcji takich opakowań, które mają bezpośredni kontakt z żywnością. Najważniejszą częścią planu inwestycyjnego jest jednak zakup maszyn: naświetlarki CtP KodakTrendsetter 1600, dwóch urządzeń sztancujących Bobst oraz innowacyjnej KBA Rapida 105-6+L ALV2.

Narzędzie jest niezwykle bogato wyposażone oraz posiada niestandardową konfigurację. Korzystając z niego, firma Granpak będzie mogła dostarczyć klientom wysoko przetworzone, najlepszej jakości opakowania kartonowe. KBA Rapida pozwala bowiem nie tylko drukować z wykorzystaniem palety kolorów Pantone, ale także uszlachetniać materiał inline za sprawą specjalnego lakieru UV.

KBA Rapida została zakupiona w połowie lutego i zmodyfikowana specjalnie na życzenie firmy Granpak. Całą maszynę podwyższono o 450 mm, wyposażono ją również w pakiet CX, który pozwala na zadrukowywanie kartonów o grubości nie większej niż 1,2 mm. Do urządzenia dodano także szereg ważnych funkcji, takich jak wideokamera do automatycznej korekty registrów pasowania ErgoTronic ACR, system automatycznej zmiany form drukowanych FAPC, dynamiczny system kontroli i regulacji nafarbienia inline QualiTronic ColorControl oraz konsola wyposażona w systemy ErgoTronic ColorControl oraz ErgoTronic Lab.

Dzięki powyższym rozwiązaniom, Granpak może efektywnie realizować nawet bardzo duże zlecenia, przekraczające 100 tysięcy arkuszy. Jeśli chodzi zaś o zlecenia powtarzalne, KBA Rapida pozwala bez trudu utrzymać się w chwycie sztancy do 14 mm, dzięki czemu nie trzeba przerabiać stosowanych dotychczas wykrojników. Utrzymywanie najwyższej jakości produkcji na stałym poziomie możliwe jest z kolei dzięki systemowi kontroli kolorystycznej w trybie inline – dzięki niemu, jakość wydruku nie pogarsza się nawet przy najwyższej możliwej prędkości działania maszyny, czyli 16 tysiącach arkuszy/h.

Zakup nowego urządzenia okazał się bardzo trafną decyzją. Przed jej podjęciem, zespół z firmy Granpak postanowił jednak sprawdzić, czy maszyna działa poprawnie. Testy jakościowe i wydajnościowe odbyły się w centrum demonstracyjnym KBA w Radebeul i zakończyły oczywiście pozytywnie. Szefowie Granpaku są bardzo zadowoleni z efektów, jakie osiągają dzięki korzystaniu z nowego urządzenia. Obaj przyznają, iż jakość i funkcjonalność KBA Rapidy znacznie przewyższa to, co oferują konkurencyjne urządzenia. Najbardziej innowacyjne narzędzie do druku wysokonakładowego opracowane zostało przez firmę Koenig & Bauer.

Oficjalna strona Granpak: http://www.granpak.pl


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Context Marketing – internauta w centrum uwagi
Next SEM – klucz do sukcesu w Internecie

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

W mocy ulotki

Ulotki to często niedoceniane narzędzie marketingowe – jak je wykorzystać, by dało najlepsze efekty biznesowe? Czy w dzisiejszych czasach nadal można przyciągnąć uwagę odbiorcy za pomocą ulotki? Oczywiście, że można,

Trendy 0 Comments

Wszystko o content marketingu

W dzisiejszych czasach reklama to podstawa funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa oraz okazja do pozyskania potrzebnych przychodów. Kiedyś mawiano, że firma musi obronić się proponowanymi usługami lub produktami. Niepotrzebny jest rozgłos, bo

Trendy 0 Comments

Orientalne upominki reklamowe – personalizowane pałeczki do sushi

Sushi stało się jednym z najbardziej popularnych orientalnych dań uwielbianych przez Polaków. W ciągu ostatnich lat powstało mnóstwo restauracji oferujących sushi, w sklepach można kupić gotowe zestawy tego dalekowschodniego przysmaku,

0 Comments

  1. Maryla
    07 września, 13:00 Reply
    Wiele osób, tych które już dochodzą do punktu końcowego swojej pracy zawodowej w całym życiu, boją się o swoją emeryturę. Nie ma się co dziwić, bo połowa z nas jej nie dostanie.

Zostaw odpowiedź