Czym właściwie jest marketing afiliacyjny?

Czym właściwie jest marketing afiliacyjny?

Choć dla wielu to wciąż nieznane pojęcie, to z miesiąca na miesiąc buduje swoją potęgę i to w różnych branżach. To właśnie marketing afiliacyjny. Nie wymaga za dużych umiejętności, a zarabia na Ciebie, nawet gdy Ty nie pracujesz.

Czym jest marketing afiliacyjny?

Zacznijmy od prostego wytłumaczenia. Czy właściwie jest marketing afiliacyjny? Jest to model zarabiania pieniędzy. Polega on na promowaniu produktu lub usługi reklamodawcy, przez osobę, która dysponuje ruchem internetowym, czyli afilianta. Sprzedawca (reklamodawca) zawiera umowę z takim afiliantem i płaci mu prowizję z tytułu wygenerowania ruchu.

Najprościej to wytłumaczyć jednak na prostych przykładach. Sklep internetowy, który posiada biżuterię, otwiera program partnerski. Jego celem jest zwiększenie ruchu na stronie internetowej i tym samym zwiększenie sprzedaży. Afiliantem w tym przykładzie może być blogerka modowa. Zawiera ona umowę z takowym sklepem internetowym, tym samym dołączając do programu partnerskiego. Autorka bloga zamieszcza na swojej stronie internetowej linki, banery, które dostała od swojego reklamodawcy. Jeżeli któraś z czytelniczek wejdzie na sklep internetowy z reklamy oraz zakupi produkt – blogerka dostaje prowizję od zakupu. Warunki umowy są ustalane na samym początku.

Podobnie rzecz ma się w przypadku kasyn internetowych. Dla przykładu – Betsafe to jedno z najpopularniejszych kasyn w systemie afiliacyjnym dla mieszkańców Wielkiej Brytanii. Dzięki zamieszczeniu linka na stronie internetowej i przekierowaniu klientów na stronę Betsafe, każdy afiliant zarabia określone w umowie z kasynem procenty od wypracowanego zysku.

Czy na programach partnerskich da się zarobić?

Najczęściej słyszymy, że na programach partnerskich mogą zarabiać jedynie osoby, które mają duże grono czytelników i są popularne w internecie. To jest nieprawda. Na programach partnerskich może zarabiać tak naprawdę każdy, kto ma stronę internetową albo konto w mediach społecznościowych. Możesz zarabiać, dzięki afiliacji, nawet wysyłając linki znajomym. Im jesteś kreatywniejszy, tym więcej na tym zarobisz!

Jak w ogóle zacząć?

Jeżeli masz stronę internetową, bądź profil w mediach społecznościowych – musisz zastanowić się, którą drogę chcesz wybrać. Możesz bezpośrednio zgłosić się do konkretnej firmy i tam dołączyć do programu partnerskiego. Załóżmy, że masz bloga o zwierzętach. Co możesz wtedy promować? Możesz polecić swoim czytelnikom jakiś sklep zoologiczny! Szukasz konkretnego sklepu i dołączasz do ich programu. Teraz wystarczy przerobić swojego bloga pod afiliację.

Drugim sposobem jest dołączenie do tzw. sieci afiliacyjnych. Co to jest? Jest to sieć, która w jednym miejscu ma wiele programów i to wielu różnych firm. Kiedy dołączysz do takiej sieci, wystarczy, że wybierzesz program, który Ci odpowiada. Potem wystarczy tak jak w pierwszym sposobie, zacząć promować daną firmę.

Nie musisz mieć wielkich zasobów, aby móc zarabiać w ten sposób pieniądze. Musisz jedynie wiedzieć jak przekonać potencjalnego klienta, aby wykonał pożądane przez Ciebie działanie. Stwórz plan działania, dołącz do programu afiliacyjnego i zarabiaj!

Previous Papierowe torby świąteczne - bądź eko!
Next Marketing to ważny element każdego biznesu

Może to Ci się spodoba

Strategia 0 Comments

Inbound Marketing – strategia marketingowa przyszłości

Strategia Inbound Marketing ma szansę w nieodległej przyszłości diametralnie odmienić komunikację marketingową firm. Zmiana zachodzi na naszych oczach, choć na razie zauważalna jest głównie przez specjalistów. Na czym polega ten

Trendy 0 Comments

Ile kosztuje reklama online w branży budowlanej – prognoza na 2015 rok

Mimo stopniowego ożywienia na rynku budowlanym, ceny materiałów nadal pozostają na rekordowo niskim poziomie. Mniejsze zyski mogłyby stanowić motor napędowy do podwyżek, jednak duża konkurencyjność branży utrudnia zwiększanie rentowności tą

Reklama internetowa 0 Comments

Wszystko o content marketingu

W dzisiejszych czasach reklama to podstawa funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa oraz okazja do pozyskania potrzebnych przychodów. Kiedyś mawiano, że firma musi obronić się proponowanymi usługami lub produktami. Niepotrzebny jest rozgłos, bo

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź