Czym jeszcze zaskoczy content marketing w 2018 roku?

Czym jeszcze zaskoczy content marketing w 2018 roku?

Jeszcze nie tak dawno content marketing był tylko kwestią poboczną dla strategii rozwoju firmy. Dziś rynek zmienia się zbyt dynamicznie, aby utrzymać się „na fali” bez dobrej strategii. A i sam content marketing przechodzi nieustanne transformacje.

Zaangażowanie użytkowników, użyteczność, wysoka jakość – to najważniejsze cechy content marketingu, którego zadaniem jest promocja poprzez zdobycie zaufania konsumenta i serwowanie mu wartościowych treści. Najważniejsze, by były one jednocześnie oryginalne – to jedna z kwestii, która będzie dalej kształtowała tegoroczne trendy w branży.

Wzrost inwestycji w content

Roczny raport przygotowany przez Content Marketing Institute ponownie pokazał, jak ważnym elementem strategii promocyjnej jest marketing treści. Na pytanie o wybór jednego elementu marketingu, który najsilniej wpłynie na sukces firmy w 2018 r., największa liczba respondentów (20%) wskazała właśnie content marketing (źródło: https://www.smartinsights.com/content-management/content-marketing-strategy/the-state-of-content-marketing-2018/). Nic dziwnego, że środki przeznaczane w firmowych budżetach na ten segment promocji są coraz większe. Należy jednak dodać, że musi to być content niepowtarzalny. Nie jest to zadanie łatwe, dlatego firmy często wykorzystują outsourcing i powierzają strategię marketingową specjalistom, takim jak firma Internetum. Warto dodać, że oryginalny content coraz silniej faworyzują Google oraz Facebook.

Rodzaje contentu – top 2018

Nie każda firma zainwestuje w kampanię tyle co światowe marki – trzeba więc wybrać te platformy, na których szansa na sukces będzie największa. A gdzie najlepiej publikować w tym roku? Zdecydowanie najpopularniejszym kanałem są media społecznościowe. Drugie miejsce należy do case studies, a na kolejnych znalazły się materiały wideo, infografiki, e-booki, ilustracje oraz raporty. Marki inwestować będą średnio w 5 różnych rodzajów contentu. I z pewnością będą potrzebowały coraz większego zespołu autorów, jako że content będzie musiał sprostać oczekiwaniom coraz bardziej wymagającego konsumenta: Dostarczać natychmiastowej odpowiedzi na jego pytania, rozwiązywać jego problemy i zapewniać mu rozrywkę. Wideo króluje jeśli chodzi o rodzaj treści, ale nie wolno zapomnieć o potencjale podcastów i aplikacji (źródło: https://www.internetum.com/en/content-marketing-trends-likely-to-shape-the-year-2018/).

Content marketing staje się niezbędnym elementem kampanii promocyjnej marek. Aby utrzymać się na topie, firma musi podążać za błyskawicznie zmieniającym się rynkiem i zatrudniać specjalistów, którzy potrafią nadążyć za trendami równie szybko zmieniającego się content marketingu.

Previous Cło i podatek przy wysyłce paczki do Norwegii
Next Na jakie formy promocji marki warto postawić w internecie?

Może to Ci się spodoba

Dlaczego artykuły sponsorowane są tak popularne?

Wybór dobrej i efektywnej reklamy to dla przedsiębiorcy bardzo trudne zadanie. Musi zdecydować, jak chce promować swoją działalność oraz jakich metod użyje, aby osiągnąć zamierzony efekt. Obecnie do dyspozycji jest

Content marketing 1Comments

Statystyki potwierdzają: content is king

„Content is king” – to zdanie autorstwa Billa Gatesa padło w 1996 roku. W przeciągu ostatnich dwóch dekad nie straciło na aktualności, wręcz przeciwnie – obserwując trendy na rynku marketingu,

Na czym polega content marketing?

Dotychczas reklama miała przekazywać konkretne treści, ale nie wywoływała praktycznie żadnych spektakularnych reakcji (np. zachwyt, uznanie dla kreatywności, znaczny przypływ zysków, większe zainteresowanie usługami). Była podstawowym narzędziem dla początkujących przedsiębiorców

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź