Czym jeszcze zaskoczy content marketing w 2018 roku?

Czym jeszcze zaskoczy content marketing w 2018 roku?

Jeszcze nie tak dawno content marketing był tylko kwestią poboczną dla strategii rozwoju firmy. Dziś rynek zmienia się zbyt dynamicznie, aby utrzymać się „na fali” bez dobrej strategii. A i sam content marketing przechodzi nieustanne transformacje.

Zaangażowanie użytkowników, użyteczność, wysoka jakość – to najważniejsze cechy content marketingu, którego zadaniem jest promocja poprzez zdobycie zaufania konsumenta i serwowanie mu wartościowych treści. Najważniejsze, by były one jednocześnie oryginalne – to jedna z kwestii, która będzie dalej kształtowała tegoroczne trendy w branży.

Wzrost inwestycji w content

Roczny raport przygotowany przez Content Marketing Institute ponownie pokazał, jak ważnym elementem strategii promocyjnej jest marketing treści. Na pytanie o wybór jednego elementu marketingu, który najsilniej wpłynie na sukces firmy w 2018 r., największa liczba respondentów (20%) wskazała właśnie content marketing (źródło: https://www.smartinsights.com/content-management/content-marketing-strategy/the-state-of-content-marketing-2018/). Nic dziwnego, że środki przeznaczane w firmowych budżetach na ten segment promocji są coraz większe. Należy jednak dodać, że musi to być content niepowtarzalny. Nie jest to zadanie łatwe, dlatego firmy często wykorzystują outsourcing i powierzają strategię marketingową specjalistom, takim jak firma Internetum. Warto dodać, że oryginalny content coraz silniej faworyzują Google oraz Facebook.

Rodzaje contentu – top 2018

Nie każda firma zainwestuje w kampanię tyle co światowe marki – trzeba więc wybrać te platformy, na których szansa na sukces będzie największa. A gdzie najlepiej publikować w tym roku? Zdecydowanie najpopularniejszym kanałem są media społecznościowe. Drugie miejsce należy do case studies, a na kolejnych znalazły się materiały wideo, infografiki, e-booki, ilustracje oraz raporty. Marki inwestować będą średnio w 5 różnych rodzajów contentu. I z pewnością będą potrzebowały coraz większego zespołu autorów, jako że content będzie musiał sprostać oczekiwaniom coraz bardziej wymagającego konsumenta: Dostarczać natychmiastowej odpowiedzi na jego pytania, rozwiązywać jego problemy i zapewniać mu rozrywkę. Wideo króluje jeśli chodzi o rodzaj treści, ale nie wolno zapomnieć o potencjale podcastów i aplikacji (źródło: https://www.internetum.com/en/content-marketing-trends-likely-to-shape-the-year-2018/).

Content marketing staje się niezbędnym elementem kampanii promocyjnej marek. Aby utrzymać się na topie, firma musi podążać za błyskawicznie zmieniającym się rynkiem i zatrudniać specjalistów, którzy potrafią nadążyć za trendami równie szybko zmieniającego się content marketingu.

Previous Cło i podatek przy wysyłce paczki do Norwegii
Next Na jakie formy promocji marki warto postawić w internecie?

Może to Ci się spodoba

Corporate Publishing – nowe możliwości w Internecie

Firmy od dawna starają się prowadzić aktywną komunikację z dostawcami, partnerami i klientami. Dostarczają im atrakcyjnych treści w różnych formach. Internet w tym względzie stworzył nowe możliwości, nie tylko w

Dlaczego artykuły sponsorowane są tak popularne?

Wybór dobrej i efektywnej reklamy to dla przedsiębiorcy bardzo trudne zadanie. Musi zdecydować, jak chce promować swoją działalność oraz jakich metod użyje, aby osiągnąć zamierzony efekt. Obecnie do dyspozycji jest

Trendy 0 Comments

Content Marketing w e-commerce: kilka praktycznych wskazówek

Wartościowe treści to istotny sygnał dla klientów, że mają do czynienia z uznaną marką. Wielu ekspertów wskazuje, że to właśnie treści budują markę. Czym jest marketing treści i jak tę

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!