Czym jeszcze zaskoczy content marketing w 2018 roku?

Czym jeszcze zaskoczy content marketing w 2018 roku?

Jeszcze nie tak dawno content marketing był tylko kwestią poboczną dla strategii rozwoju firmy. Dziś rynek zmienia się zbyt dynamicznie, aby utrzymać się „na fali” bez dobrej strategii. A i sam content marketing przechodzi nieustanne transformacje.

Zaangażowanie użytkowników, użyteczność, wysoka jakość – to najważniejsze cechy content marketingu, którego zadaniem jest promocja poprzez zdobycie zaufania konsumenta i serwowanie mu wartościowych treści. Najważniejsze, by były one jednocześnie oryginalne – to jedna z kwestii, która będzie dalej kształtowała tegoroczne trendy w branży.

Wzrost inwestycji w content

Roczny raport przygotowany przez Content Marketing Institute ponownie pokazał, jak ważnym elementem strategii promocyjnej jest marketing treści. Na pytanie o wybór jednego elementu marketingu, który najsilniej wpłynie na sukces firmy w 2018 r., największa liczba respondentów (20%) wskazała właśnie content marketing (źródło: https://www.smartinsights.com/content-management/content-marketing-strategy/the-state-of-content-marketing-2018/). Nic dziwnego, że środki przeznaczane w firmowych budżetach na ten segment promocji są coraz większe. Należy jednak dodać, że musi to być content niepowtarzalny. Nie jest to zadanie łatwe, dlatego firmy często wykorzystują outsourcing i powierzają strategię marketingową specjalistom, takim jak firma Internetum. Warto dodać, że oryginalny content coraz silniej faworyzują Google oraz Facebook.

Rodzaje contentu – top 2018

Nie każda firma zainwestuje w kampanię tyle co światowe marki – trzeba więc wybrać te platformy, na których szansa na sukces będzie największa. A gdzie najlepiej publikować w tym roku? Zdecydowanie najpopularniejszym kanałem są media społecznościowe. Drugie miejsce należy do case studies, a na kolejnych znalazły się materiały wideo, infografiki, e-booki, ilustracje oraz raporty. Marki inwestować będą średnio w 5 różnych rodzajów contentu. I z pewnością będą potrzebowały coraz większego zespołu autorów, jako że content będzie musiał sprostać oczekiwaniom coraz bardziej wymagającego konsumenta: Dostarczać natychmiastowej odpowiedzi na jego pytania, rozwiązywać jego problemy i zapewniać mu rozrywkę. Wideo króluje jeśli chodzi o rodzaj treści, ale nie wolno zapomnieć o potencjale podcastów i aplikacji (źródło: https://www.internetum.com/en/content-marketing-trends-likely-to-shape-the-year-2018/).

Content marketing staje się niezbędnym elementem kampanii promocyjnej marek. Aby utrzymać się na topie, firma musi podążać za błyskawicznie zmieniającym się rynkiem i zatrudniać specjalistów, którzy potrafią nadążyć za trendami równie szybko zmieniającego się content marketingu.

Previous Cło i podatek przy wysyłce paczki do Norwegii
Next Na jakie formy promocji marki warto postawić w internecie?

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

Copywriting w Internecie – sztuka czy tylko profesja?

Copywriting to tworzenie intrygujących tekstów i sloganów. Do niedawna to zajęcie nosiło wszelkie znamiona sztuki. Najwybitniejszymi twórcami znanych na całym świecie haseł byli najczęściej poeci i pisarze. Obecnie, w wyniku

Content marketing 0 Comments

Content Marketing to coś więcej niż strategia działania. To filozofia.

Content Marketing to nie tylko strategia w komunikacji marketingowej, polegająca na tworzeniu i publikowaniu ciekawych treści na firmowych platformach i partnerskich serwisach. To pewnego rodzaju filozofia, która powinna przyświecać markom

Content marketing 0 Comments

Content Marketing – główny trend w marketingu online 2016

Content Marketing to obecnie najważniejszy trend w komunikacji marketingowej online. Wydaje się, że reklama  także w 2016 roku będzie stała pod jego znakiem. Będzie coraz częściej angażowany nie tylko do

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!