Czym jest crowdsourcing?

Czym jest crowdsourcing?

Crowdsourcing jest to proces polegający na angażowaniu konsumentów w działanie marek. Polega on na tym, że dana organizacja przeprowadza tak zwany outsourcing (czyli wyodrębnienie niektórych funkcji w celu przekazania ich do wykonania innym podmiotom) skierowany do bardzo szerokiej, często niezidentyfikowanej grupy ludzi. Dzięki temu zadania, które kiedyś były zarezerwowane dla wąskiej grupy specjalistów, obecnie mogą być wykonywane przez użytkowników Internetu. Choć termin funkcjonuje oficjalnie od 2006 roku, pierwsze ślady crowdsourcingu można znaleźć już w XVIII wieku, kiedy to brytyjski rząd oferował nagrody pieniężne dla każdego obywatela, który opracuje skuteczną metodę wyznaczania długości geograficznej statku.

Crowdsourcing jest zjawiskiem, które zapewnia firmom oraz użytkownikom Internetu ogromne korzyści. Przede wszystkim, problemy są rozwiązywane szybciej i wymagają znacznie mniejszych kosztów; wśród internautów można znaleźć mnóstwo pasjonatów danej dziedziny, którzy wykonają zlecenie szybko i po znacznie niższej cenie. Zleceniodawca ma ogromną możliwość weryfikacji pracowników, może również odmówić wypłaty wynagrodzenia, jeśli zlecenie nie zostanie wykonane po jego myśli. Jest to więc doskonały sposób na obcięcie zbędnych kosztów przy jednoczesnym zapewnieniu sobie wysokiej jakości usług.

Crowdsourcing pozwala zleceniodawcy na dotarcie do znacznie szerszego grona talentów, niż tego, który jest zatrudniony w danej organizacji. Ponadto słuchanie głosu społeczeństwa pozwala na wypracowanie marki, która znajdzie szerokie grono odbiorców, a co za tym idzie – zapewni organizacji większe zyski. Społeczeństwo natomiast, poprzez poczucie współtworzenia, jest znacznie bardziej chętne do współpracy. Wynika z tego zatem, iż omawiany rodzaj działalności niesie ze sobą ogromne korzyści.

Owocem crowdsourcingu jest strona internetowa www.sprinet.pl, skupiająca specjalistów i pasjonatów poszczególnych dziedzin oraz pozwalająca na wymianę pomysłów, wiedzy i doświadczeń. Przeznaczony jest między innymi dla poszczególnych organizacji (firm, instytucji, fundacji itp.), dla osób poszukujących pomysłów, czy chcących stworzyć od podstaw ciekawy projekt. Jest to idealne miejsce, aby podzielić się swoimi pomysłami, rozwijać firmę i poznawać nowych ludzi.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Jak internauci postrzegają e-handel?
Next 7 grzechów głównych e-sklepów

Może to Ci się spodoba

Strategia 0 Comments

Jak zostać mistrzem sprzedaży?

Wydawać by się mogło, że artykuł ten kierowany jest jedynie do handlowców i osób prowadzących własną działalność gospodarczą. To nie prawda ! Szkocki pisarz, Robert Louis Stevenson, stwierdził kiedyś, że

E-commerce 0 Comments

Google Shopping – przyszłość promocji w branży e-commerce

Nowa usługa Google pod nazwą Shopping ma szansę zrewolucjonizować rynek e-commerce. Jedni mają nadzieją, że wyrówna potencjał indywidualnych sprzedawców, inni zaś się boją, że ten potentat z Mountain View będzie

Strategia 0 Comments

ETI Base Code – kodeks etyczny dla każdej organizacji!

Bez wątpienia jasno ustalone zasady postępowania w firmie są niezbędne, szczególnie kiedy mówimy o dużych organizacjach, zatrudniających ponad 200 osób. Mówimy tutaj zarówno o regułach „biurokratycznych”, mówiących o tym, jaka

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź