Context Marketing – internauta w centrum uwagi

Context Marketing – internauta w centrum uwagi

Internet stworzył niespotykane dotąd możliwości docierania z komunikatami reklamowymi do odbiorców. Context marketing to forma komunikacji, która polega na dostarczaniu właściwych komunikatów do odpowiednich osób w optymalnym czasie.

Personalizacja – skuteczny trend w komunikacji marketingowej

Marketing treści to ostatnio najpopularniejsza forma promocji marek w sieci. Z kolei Context Marketing to jego wyższa forma rozwoju, polegająca na dystrybucji spersonalizowanych treści. W marketingu kontekstowym największą rolę ogrywają trzy podstawowe elementy:

    • właściwy komunikat. Pod względem formy i treści musi on być dostosowany głównie do bieżących oczekiwań i potrzeb. Musi odpowiadać aktualnemu stanowi umysłowemu i emocjonalnemu odbiorcy.
    • odpowiednia osoba. Firma musi wyselekcjonować z grupy docelowej najbardziej je interesujące w danym momencie (w konkretnej akcji reklamowej czy promocyjnej) osoby.
    • optymalny czas. Wybór chwili dotarcia z komunikatem jest bardzo ważną kwestią, należy na podstawie wcześniejszych zachowań odbiorcy wybrać odpowiedni moment, to znaczy taki, w którym jest największe prawdopodobieństwo, że się z nim zapozna.

Context Marketing – wyjść naprzeciw oczekiwaniom klienta

To ostatnio coraz częściej stosowana forma komunikacji w Internecie. Jej skuteczność wynika głównie z faktu, że potencjalni klienci otrzymują informacje, których w danym momencie oczekują. Kontekst ich otrzymania jest tutaj najważniejszy. Warunkiem skuteczności jest tutaj gruntowne poznanie ich zwyczajów. Inaczej będzie odczytany przekaz, kiedy trafimy do osoby, która sama w trakcie procesu zakupowego poszukuje informacji o konkretnym produkcie lub poszukuje konkretnej rzeczy, a nie jest zdecydowana jakiego producenta wybrać. Inaczej zaś kiedy będziemy bombardować przypadkowych internautów swoimi reklamami. Nic nie irytuje bardziej, niż otrzymywanie e-maili lub komunikatów z ofertą zakupu rzeczy, które kompletnie nie mieszczą się w kręgu naszych zainteresowań. Ponadto otrzymywanie reklam w chwilach trudnych (związanych z osobistymi przeżyciami czy emocjami będącymi efektem jakiś wydarzeń społecznych, kulturalnych czy politycznych na świecie) będzie odczytane, jako pewien nietakt, a cała kampania przyniesie tylko odwrotny skutek od zamierzonego. Nierzadko także marki źle dostosowują rodzaj informacji do kanału komunikacji. Inaczej komunikacja powinna wyglądać w serwisach społecznościowych, inaczej zaś na blogach.

Content Marketing

Działania z zakresu Centext marketingu

Dostarczać właściwe treści do odpowiednich osób w odpowiednim czasie można w różny sposób. Najskuteczniejsze i najczęściej spotykane formy to:

    • e-mail marketing (rozsyłanie informacji o nowych produktach z kategorii, z której w ostatnim czasie klient dokonywał zakupu lub tylko ją przeglądał),
    • wyświetlanie sugestii zakupowych podczas wizyty w sklepie internetowym (najczęściej system podczas oglądania konkretnej rzeczy, pokazuje inne, którymi byli zainteresowani inni klienci oglądający (lub którzy go kupili) ten pierwotny przedmiot),
    • podsuwanie opinii innych klientów dotyczących oglądanego produktu,
    • proponowanie zapoznania się z ekspertyzami, szczegółowymi danymi technicznymi czy analizami dotyczącymi oglądanego przedmiotu,
    • pokazywanie nowych produktów w kategorii interesującej klienta.

RTB – pełna automatyzacja komunikacji marketingowej

Możliwość automatycznego rozsyłania spersonalizowanych reklam do odpowiednich osób w odpowiednim czasie to pewien ideał, do którego dąży branża marketingu online. Real Time Bidding to nowy sposób dystrybucji powierzchni reklamowych w zakresie reklamy display. Wszystko odbywa się w czasie rzeczywistym. W systemie RTB reklamodawca zamiast miejsca w portalu, nabywa konkretną odsłonę (czyli internautę pasującego profilem do grupy docelowej marki). Warunkiem niezbędnym do prawidłowego działania całego systemu jest kompleksowa wiedza o użytkownikach danych serwisów. Cały mechanizm opiera się na trzech podmiotach:

    • portale i serwisy dysponujące powierzchniami reklamowymi,
    • klienci zainteresowani zakupem (firmy, agencje interaktywne czy domy Medowie),
    • instytucje posiadające dane o użytkownikach (tzw. hurtownie danych).

Istota działania tego rozwiązania jest bardzo prosta. Administratorzy serwisów rozsyłają informację, że dysponują wolnymi powierzchniami reklamowymi. Specjalnie powołane podmioty taką informację (wraz z danymi o internaucie odwiedzającym portal – jego wiek, płeć, zainteresowania, itp.) z kolei przekazują reklamodawcom. Kto jest w stanie zapłacić wyższą stawkę ten staje się nabywcą. Wykorzystując ten sposób zakupu, można zoptymalizować koszty całej kampanii. Można dotrzeć w czasie realnym do wybranego odbiorcy.

Podsumowanie

Marketerzy stale poszukują skuteczniejszych form dotarcia z reklamą do klienta. Szczególnie to widać w Internecie, gdzie coraz powszechniej stosowane są formy mało inwazyjne, przyjazne użytkownikom (Native Advertising, Context Marketing). Trudno powiedzieć, czy internauci je polubią, ale można z dużym prawdopodobieństwem założyć, ze ich nie odrzucą lub nie zignorują. W końcu te reklamy zostały przygotowane specjalnie dla nich.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Najpopularniejsze formaty plików do druku
Next Drukarski cud techniki, czyli jak rozwija się Granpak

Może to Ci się spodoba

Content marketing 0 Comments

Corporate Publishing – nowe możliwości w Internecie

Firmy od dawna starają się prowadzić aktywną komunikację z dostawcami, partnerami i klientami. Dostarczają im atrakcyjnych treści w różnych formach. Internet w tym względzie stworzył nowe możliwości, nie tylko w

Trendy 0 Comments

Oklejanie samochodów w służbie reklamy

Car wrapping od dawna wykorzystywany jest w branży reklamowej. Zobacz, co to jest oklejanie reklamowe aut i jakie oferuje korzyści? Samochód – nośnik reklamy Car wrapping, czyli oklejanie aut specjalną

Content marketing 0 Comments

Inbound Marketing – strategia sukcesu w branży e-commerce. Kilka praktycznych porad

Wysokiej jakości produkty w dobrej cenie to nie jedyny czynnik decydujący o sukcesie w sieci. Tak było do momentu, kiedy w danym sektorze funkcjonował jeden sklep internetowy. Obecnie panuje ogromna

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź