Content Marketing w lokalnym biznesie

Content Marketing w lokalnym biznesie

Content Marketing to bardzo skuteczna strategia w komunikacji marketingowej. Sprawdza się zarówno w przypadku dużych globalnych koncernów, jak i drobnych przedsiębiorców, którzy nie mogą sobie pozwolić na kampanie reklamowe wymagające zaangażowania dużych środków. Podpowiadamy jak wykorzystać marketing treści w lokalnym biznesie.

Marketing treści – oferta dla wszystkich

Według ekspertów to strategia w komunikacji marketingowej, którą z powodzeniem może zastosować każda firma. Oczywiście małe przedsiębiorstwa, w przeciwieństwie do międzynarodowych koncernów, które mogą sobie pozwolić na kompleksową produkcję rożnego rodzaju treści przy pomocy specjalistów, muszą się wykazać o wiele większą kreatywnością. Zarówno jeśli idzie o formę, jak i treści. Marketing treści to propozycja szczególnie godna polecenia małym firmom rozpoczynającym dopiero działalność. Wiele start-upów promocję swoich produktów i usług zaczyna od dystrybucji materiałów prezentujących, nie tylko istotę działania ale także genezę i filozofię jego powstania. Zasięg działania lokalnych biznesów jest bardzo mały, dlatego komunikaty muszą być dostosowane do oczekiwań najbliższego otoczenia.

Marketing treści w praktyce

Lokalni przedsiębiorcy w marketingu treści mogą wykorzystać różne formaty. Ostatnio największą popularnością wśród internetowej społeczności cieszą się zdjęcia i filmy. W chwili obecnej praktycznie każdy dysponuje sprzętem, przy pomocy którego można nagrać film wysokiej jakości. Publikacja takiego filmu w sieci, jest równie prosta, jak napisanie posta w serwisie społecznościowym. Ostatnio coraz więcej filmów kręcą lokalni rzemieślnicy. Produkcje pokazujące pracę wymierających specjalistów cieszą się ogromną popularnością. Szczególnie tych, którzy własnymi rękoma (nierzadko przy pomocy takich narzędzi jak siekiera czy dłuto), dzięki swojemu talentowi, potrafią zrobić coś wyjątkowego. W sieci nie brak filmów ukazujących kunszt stolarstwa, ciesielstwa czy nawet bednarstwa. Mało kto ma dzisiaj okazję zobaczyć na żywo jeszcze wytwarzanie beczek czy bali. Przy pomocy takiego filmu można przyciągnąć uwagę do swojej działalności, zdobyć nowych klientów, nie tylko z najbliższej okolicy. Czasem oferowane usługi są na tyle rzadkie, że klienci są w stanie przemierzyć długą drogę, aby skorzystać z oferty. Rękodzieło jest w cenie, coraz więcej ludzi zaczyna doceniać produkty wykonane w ten sposób.

Innego rodzaju formą promocji z wykorzystaniem wartościowych treści jest publikacja wyczerpujących informacji o naszej działalności. W ten sposób można nie tylko zainteresować klientów na przykład wyjątkowym sposobem produkcji lub najwyższej jakości wykorzystywanymi surowcami, ale także zredukować pewien deficyt poznawczy, który chcąc nie chcąc zawsze będzie istniał w wirtualnym handlu. Przy odrobinie chęci i zaangażowania można tego rodzaju materiały przygotować we własnym zakresie. Taką taktykę z sukcesem stosuje wiele gospodarstw wytwarzających produkty ekologiczne. Zwolennikami naturalnych specjałów są ludzie bardzo wymagający, którzy przed zakupem lubią poznać nie tylko całą ideę leżącą u ich podstaw, ale także ich dokładny skład i proces technologiczny. Na przykład, były twórca Optimusa, którego teraz pasją jest produkcja owczych serów, na swojej stronie internetowej w specjalnej zakładce „O naszych serach” wyczerpująco opisuje każdy etap produkcji. Elementem marketingu są także opakowania, do których coraz więcej firm zaczyna przywiązywać uwagę. Produkt luksusowy to nie tylko materialny wytwór ludzkiej działalności, to pewna historia, której częścią chce stać się nabywca. W zakładce „Galeria” możemy zobaczyć nie tylko właściciela w pracy, ale także całą okolicę. Przeglądając możemy poczuć mikroklimat, w którym funkcjonuje wytwórnia serów. Ponadto widok wypasających się owiec na hali skutecznie wzmaga apetyt i skłania do zakupów.

pj

Źródło: http://www.prawdziwejedzenie.pl/index.php?menu=3

Współcześnie niemal obowiązkowym narzędziem w komunikacji z klientami jest blog firmowy. W większości przypadków jest on integralną częścią strony internetowej. To doskonałe miejsce do prezentowania różnego rodzaju komunikatów, nie tylko tych zachęcających do zakupów. Internauci na tych platformach najczęściej poszukują informacji praktycznych, które mogą wykorzystać w życiu. Wielu drobnych przedsiębiorców to doświadczeni fachowcy dysponujący ogromną wiedzą w danym temacie. Chęć podzielenia się nią z innymi zapewne zostanie doceniona, nie tylko przez klientów, ale także przez algorytm wyszukiwarki.

Skutecznym sposobem zwrócenia uwagi lokalnej społeczności na naszą ofertę jest publikacja ciekawych informacji opisujących historię regionu. Coraz więcej osób zaczyna interesować się dziejami najbliższej okolicy oraz ludźmi, którzy tutaj żyli i mieszkali, nawet przed wiekami. Przecież w wielu przypadkach dzisiejsze zakłady rzemieślnicze są kontynuacją tradycji sprzed setek lat. Warto to wykorzystać i zaprezentować szerszej publiczności. Systematyczna publikacja tego rodzaju treści (artykułów, zdjęć, pocztówek oraz innych artefaktów) daje możliwość wykreowania wizerunku firmy silnie związanej z danym miejscem. Wiele firm chlubi się faktem, że funkcjonuje w mieście, które ma tak bogate tradycje w tym obszarze. Coraz więcej firma stara się ten fakt wykorzystywać w promocji swojego biznesu. To powszechna praktyka wśród małych browarów, wiele z nich otwarcie przyznaje, ze ich celem jest kontynuacja przedwojennych tradycji. Taka idea też przyświecała założycielom browaru Miedzianka (miejscowość Miedzianka leży na Dolnym Śląsku koło Jeleniej Góry). Piwo z tej wytwórni było znane w całej okolicy, raczyli się nim górnicy z okolicznych kopalni.

browar

Źródło: http://browar-miedzianka.pl/

Podsumowanie

Wielu lokalnych przedsiębiorców zapomina o promocji własnego biznesu. Niektórzy nie mają w tym względzie wystarczającej świadomości. Nawet Ci co zdają sobie sprawę z wpływu marketingu na rozwój firmy, rezygnują z profesjonalnych kampanii reklamowych ze względy na skromny budżet, jakim dysponują. Nie znaczy jednak, że są zdani na łaskę losu. Przy pomocy wartościowych treści, stworzonych we własnym zakresie przy odrobinie chęci, mogą skutecznie zainteresować lokalną społeczność swoją ofertą i przez to zbudować stałą i lojalną bazę klientów.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Firmowe Video – sposób nie tylko na dobry wizerunek firmy
Next Crowdsourcing – firmy słuchają klientów

Może to Ci się spodoba

Firmy mogą zyskać na promocji czytelnictwa

Na rynku dystrybucji e-booków pojawił się podmiot z nowatorskim pomysłem na rozwój czytelnictwa w Polsce. CzasCzytania.pl oferuje przedsiębiorcom nowy sposób na zdobycie lojalności klientów i motywowanie pracowników. CzasCzytania.pl to uruchomione

5 najczęściej popełnianych błędów w SEO

Pomimo wielu zapowiedzi, dziedzina promocji stron internetowych w wyszukiwarkach ma się dobrze i stale się rozwija. Przez długie lata dorobiła się już ogromnego zasobu wiedzy. Jednak mimo wypracowanych przez lata

Trendy 0 Comments

Content Marketing – skuteczne narzędzie w komunikacji z klientami

Content Marketing to obecnie najskuteczniejsze i najbardziej efektywne narządzie w komunikacji z klientami. Pozwala zbudować zaufanie i lojalność, a to wartości najważniejsze dla marek, które chcą nieustannie utrzymywać się na

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź