Content Marketing to coś więcej niż strategia działania. To filozofia.

Content Marketing to coś więcej niż strategia działania. To filozofia.

Content Marketing to nie tylko strategia w komunikacji marketingowej, polegająca na tworzeniu i publikowaniu ciekawych treści na firmowych platformach i partnerskich serwisach. To pewnego rodzaju filozofia, która powinna przyświecać markom w komunikacji z klientami na każdym kroku i na każdej płaszczyźnie.

Moda na Content Marketing

Firmy nieustannie szukają nowych, czyli bardziej efektywnych i skutecznych, sposobów dotarcia do klienta. Najnowszym trendem w tym względzie, który ma przełamać wciąż malejącą skuteczność standardowych formatów reklamowych (np. display), jest marketing treści. Firmy dostrzegły, że użytkownicy są coraz bardziej zmęczeni reklamami, które przeszkadzają w przeglądaniu stron. Klienci stali się bardzo wymagający. Oczekują od marek nie tylko wysokiej jakości produktów, ale także oryginalnych pomysłów w reklamie. Chcą, aby firmy dzieliły się z nimi ciekawymi i wyjątkowymi informacjami, a nie tylko „irytowały” wyskakującymi zewsząd i wszędzie banerami. Firmy, chcąc czy nie, musiały zareagować na te powszechnie wyrażane krytyczne opinie. Zostały niejako zmuszone swoją komunikację marketingową dostosować do tych oczekiwań. Stąd ogromna moda na marketing treści, który poza wymiarem czysto perswazyjnym, ma uwzględniać w większym stopniu potrzeby informacyjne odbiorców. Choć wiele firm zaczęło tworzyć i publikować treści pod presją klientów (pomimo, że chcemy wierzyć, że to własna inicjatywa koncernów), to wydaje się, że zdecydowania większość zaczęła to robić na zasadzie „owczego pędu”. Jednak generalnie, większość marek nie zrozumiała, że Content Marketing to nie tylko strategia, ale coś więcej. To pewnego rodzaju filozofia, która powinna prowadzić do całkowitej zmiany podejścia w komunikacji z klientami. Wiele firm już zaimplementowało ten sposób działania, co widać na przykładzie ich stron firmowych. Z klasycznych witryn korporacyjnych przekształciły się w cyfrowe magazyny dla klientów.

allianz

https://www.allianzdeutschland.de/

Z kolei strona najbardziej znanego na świecie producenta napojów energetycznych, stała się największą bazą informacji w Internecie o sportach ekstremalnych.

redbull

Content Marketing jako filozofia

Powszechnie się wskazuje, że filozofia z jednej strony to pewnego rodzaju meta dyscyplina, najbardziej ogólna dziedzina wiedzy, która determinuje metodologię i warunki funkcjonowania innych. Zaś z drugiej strony to dyscyplina, która ma własny zbiór problemów i metody badawcze. Podobnie sprawa wygląda z Content Marketingiem. To ogólna filozofia działania, którą powinny się kierować marki w codziennej działalności. Określają ją takie wartości jak otwartość, szacunek i wiarygodność. Firmy, które chcą zdobyć zaufanie współczesnych klientów muszą być bardziej otwarte. Ich zwolennicy chcą nie tylko znać ogólną misją działania (która praktycznie zawsze jest wytworem specjalistów od marketingu), ale także najdrobniejsze szczegóły dotyczące przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Klienci zamiast permanentnej perswazji od marek oczekują otwartego dialogu, który będzie prowadzony na równych prawach. Ponadto chcą, aby rzeczywiste działania firm odzwierciedlały wyznawane przez nie wartości. Wiarygodność to podstawa sukcesu w XXI wieku. Tworzone i publikowane przez marki treści mają rzetelnie prezentować kluczowe fakty  i wydarzenia z życia firmy. Muszą być przedstawione w sposób atrakcyjny, zrozumiały i czytelny (wyrazem tego postulatu jest ogromna popularność infografik, czyli formatu łączącego tekst z grafiką). Miłośnicy marki oczkują także relacji z imprez, których jest ona mecenasem lub sponsorem. Generalnie celem marketingu treści jest kompleksowe zaspokojenie potrzeb informacyjnych klientów. Pozwala on zbudować pożądany wizerunek marki w ich oczach lub ugruntować już istniejący obraz w świadomości klientów. Przyczynia się w sposób pośredni także do wzrostu sprzedaży. Trzeba pamiętać, że jeśli Corporate Publishing skierowany jest do dotychczasowych klientów, to Content Marketing otwarty jest na nowych klientów (celem jest tu przyciągnięcie uwagi nowej grupy osób).

Content Marketing

Z drugiej stromy Content Marketing to dziedzina marketingu, która ma swoją terminologię, narzędzia i zasady. Jednak to nie jest jedna wspólna recepta dla wszystkich, odnośnie technicznych uwarunkowań działania. Każda marka na podstawie wiedzy z zakresu marketingu treści powinna wybrać dla siebie najbardziej optymalne sposoby i kanały komunikacji. Musi wiedzieć, nie tylko jakich treści oczekują jej zwolennicy, ale także znać miejsca, gdzie można ich spotkać w sieci. Publikować treści, które będą niosły pozytywną wartość dla fanów marki (niezależnie czy w aspekcie teoretycznym, praktycznych czy rozrywkowym) można praktycznie wszędzie. Można w tym celu wykorzystać zarówno własną witrynę (łącznie z blogiem), jak i sieć stron stworzonych na potrzeby marketingowe, na których poza informacjami ogólnymi z danej branży można prezentować materiały odnośnie konkretnej marki. Taka sieć to bardzo efektywny i skuteczny sposób na powiększenie zasięgu oddziaływania.

Podsumowanie

Marketing treści to pewnego rodzaju filozofia, która powinna obejmować wszystkie płaszczyzny komunikacji z klientami (klient powinien być w centrum uwagi). Nie należy traktować jej, jako okresowej mody. Content Marketing jeśli ma być skuteczny, musi być prowadzony z zaangażowaniem i regularnie. Nie może być uzupełnieniem innych działań marketingowych, powinien być ogólną filozofią przyświecającą wszystkim działaniom marketingowym. Jednakże należy bardziej się skoncentrować na treściach, a nie na marketingu w czystej postaci. Jeśli już pisać o produkcie, to w jakimś kontekście. Jeśli już go promować, to raczej pewien styl życia z nim związany.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous 2016: Nadchodzące trendy w e-commerce
Next Jak zdobyć fanów na Facebooku?

Może to Ci się spodoba

Content marketing 0 Comments

Po co Twojej firmie blog?

Zmiany w marketingu internetowym dokonują się z niesamowitą dynamiką. Zaledwie 2-3 lat atemu prowadzenie bloga firmowego nie miało specjalnego znaczenia. Niektórzy nadal uważają, że prowadzenie facebooka jest w zupełności wystarczające

Trendy 0 Comments

Context Marketing – internauta w centrum uwagi

Internet stworzył niespotykane dotąd możliwości docierania z komunikatami reklamowymi do odbiorców. Context marketing to forma komunikacji, która polega na dostarczaniu właściwych komunikatów do odpowiednich osób w optymalnym czasie. Personalizacja –

Content marketing 0 Comments

Public Relations i Content Marketing – symbioza doskonała

PR i Content Marketing to obecnie dwa komplementarne wobec siebie narzędzia wykorzystywane w komunikacji marketingowej. Trudno sobie dzisiaj wyobrazić efektywne budowanie przyjaznych relacji z otoczeniem bez wartościowych treści. Z drugiej

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź