Content Marketing – skuteczne narzędzie w komunikacji z klientami

Content Marketing – skuteczne narzędzie w komunikacji z klientami

Content Marketing to obecnie najskuteczniejsze i najbardziej efektywne narządzie w komunikacji z klientami. Pozwala zbudować zaufanie i lojalność, a to wartości najważniejsze dla marek, które chcą nieustannie utrzymywać się na topie.

Treści zamiast reklamy

Klasyczna reklama z roku na rok traci na znaczeniu, szczególnie ta w sieci  (np. display). Nie dość, że generuje duże wydatki, to jej skuteczność daleko odbiega od tej, którą mogliśmy obserwować w latach świetności. Firmy szukają nieustanie alternatywnych rozwiązań. Jednym z nich jest właśnie marketing treści. To generalnie strategia znana od lat (pierwszy przewodnik Michelina wydany ponad 100 lat temu jest tego doskonałym przykładem, bardziej skupiał się podróżach niż na samej marce producenta opon – pokazując urocze miejsca zachęcał do wycieczek autem), jednak dopiero dzisiaj doczekała się powszechnego uznania. Już w 1996 roku założyciel Microsoftu Bill Gates prognozował, że Internet stanie się giełdą treści. Kto zaoferuje najlepsze, ten wygra. Do niedawna, nikt za bardzo nie wierzył, że przy pomocy treści można prowadzić komunikację marketingową z klientami. Wynikało to głównie z wymagań koncernów, które zawsze oczekiwały natychmiastowego efektu. Ten dotychczas dawały im spoty reklamowe w telewizji, radiu czy prasie. Od momentu kiedy, zaczęła spadać oglądalność – po gazety zaczęło sięgać coraz mniej osób, swą moc zaczęły także tracić reklamy. Obecnie duża grupa społeczeństwa w ogólne nie ogląda TV, ich świat ogranicza się do Internetu. To ich główne źródło informacji o świecie i markach oraz narzędzie komunikacji ze znajomymi

Content Marketing to strategia w komunikacji marketingowej oparta na dostarczaniu klientom wartościowych pod każdym względem treści. Przygotowywane przez marki materiały mają bardziej charakter informacyjny i rozrywkowy, niż czysto perswazyjny. To co łączy marketing treści z reklamą, to fakt oddziaływania na emocje.

Content Marketing to sposób na wciągnięcie odbiorcy w świat marki. Dzięki tego rodzaju działaniom firma może wyznaczać nowe horyzonty marzeń, propagować nowy styl życia, inspirować do bardziej intensywnego życia (lub odwrotnie – np. filozofia slow life czy slow food). Umiejętnie i kompleksowo robi to najbardziej znany na świecie producent napojów energetycznych Red Bull. Sam trunek jest tylko dodatkiem do sportów ekstremalnych, środkiem spożywczym pozwalającym przetrwać różnego rodzaju ekstremalne ekspedycje i imprezy. Najlepszy napój musi towarzyszyć najtrudniejszym wyzwaniom na świecie. Jeśli słyszymy o jakimś nowym wydarzeniu, które będzie przekraczało kolejną barierę w tym względzie, to podświadomie myślimy, że sponsorem jest Red Bull.

rb

Źródło: http://www.redbull.com/pl/pl/motorsports/offroad/events/1331718820255/red-bull-111-megawatt-2015

Content Marketing – komunikowanie wartości

Firmy od dawna manifestują głośno wyznawane wartości. Wiedzę, że wspólnota wartości i upodobań, to czynnik, dzięki któremu można szybko zyskać sympatię klientów. Eksperci wskazują, że klienci coraz częściej zaczynają identyfikować się z markami, są dla nich obiektem niemal wiary (współcześnie ludzie nawet tatuują sobie loga znanych marek – wystarczy przejechać się na jakiś zlot motocykli, aby zobaczyć mężczyzn z symbolem Harley – Davidson na ramieniu). W tym celu idealnie sprawdza się marketing treści. Patrząc z pozycji klienta to bardzo wyrafinowana strategia, zaś z pozycji firmy – skuteczna i bardzo efektywna. Wynika to z faktu, że ludzie treści prezentowane przez marki zaczynają pochłaniać bez zastanowienia, traktują je jak materiały redakcyjne stworzone przez niezależnych dziennikarzy. Przy wysokich cenach czasopism, każdy darmowy periodyk przygotowany przez jakąś firmę jest mile widziany. Wystarczy wejść do pierwszego lepszego sklepu drogeryjnego, aby otrzymać darmową gazetkę imitującą czasopismo z obszaru zdrowie/moda/uroda.

Content Marketing

Pozycjonowanie marki w wyszukiwarce i w świadomości

Kluczem do sukces jest odpowiednia pozycja marki zarówno w organicznych  wynikach wyszukiwania na pożądane frazy związane z profilem działalności, jak i w świadomości klientów. Powszechnie się wskazuje, że obecnie po ostatnich zmianach algorytmu kluczowej dla biznesu wyszukiwarki internetowej Google, to wartościowe treści odgrywają najważniejszą rolę przy wyznaczaniu pozycji strony w rankingu. Jednak trzeba pamiętać, że treści nie można tworzyć dla maszyn, ale dla ludzi. To jeden z podstawowych błędów, który popełniają koncerny działające aktywnie w sieci. Ponadto treści powinny być wartością dodaną dla klientów, niezależnie czy na płaszczyźnie wiedzy czy rozrywki. Humor to waluta w sieci, które jest w stanie zjednać sobie każdą grupę osób.

Równie istotny jest także sposób postrzegania marki przez klientów, jak ją sytuują wobec konkurencji nie tylko w kontekście ceny, ale także jakości i rozwiązań zastosowanych w technologii produkcji. Każdy firma z dziedziny nowych technologii chce być najbardziej innowacyjna. Prymat w tym zakresie mogą im zapewnić nie tylko nagrody i wyróżnienia w branżowych konkursach, ale także treści, które będą pokazywały na czym polega przewaga konkurencyjna. Taką strategię od lat stosuje marka Audi, której główny slogan brzmi „Przewaga dzięki technice”. Rozwijany przez Audi od wielu lat napęd Quatro stanowi dla innych producentów obecnie wzór.

audi

http://www.audi.com/content/com/brand/en/vorsprung_durch_technik/stream.html

Podsumowanie

W branży cały czas trwa dyskusja, czy Content Marketing „sprzedaje”. Jeśli firma oczekuje natychmiastowego wzrostu sprzedaży, to na pewno są bardziej skuteczne narzędzia. Marketing treści to długofalowa strategia, polegająca na budowaniu zaufania do marki, kreowania wizerunku jako wybitnego specjalisty w swojej dziedzinie. Działając konsekwentnie w tym zakresie, możemy być pewni, że potencjalni klienci w dłuższej perspektywie będą wybierać produkty danej firmy bez specjalnej zachęty reklamowej.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej, wypełnij poniższy formularz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Co zrobić, aby odwiedzający stronę stał się klientem?
Next Instagram i Pinterest – duet doskonały w wizualnej komunikacji marketingowej

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

Oczy a komputer – jak je chronić?

Komputer będzie nam towarzyszył praktycznie w każdym dniu pracy. Praca przed komputerem to również duże wyzwanie dla naszych oczu. Osoby, które muszą spędzać przy komputerze wiele czasu mogą mieć problem

Trendy 0 Comments

Orientalne upominki reklamowe – personalizowane pałeczki do sushi

Sushi stało się jednym z najbardziej popularnych orientalnych dań uwielbianych przez Polaków. W ciągu ostatnich lat powstało mnóstwo restauracji oferujących sushi, w sklepach można kupić gotowe zestawy tego dalekowschodniego przysmaku,

Blog firmowy – pokaż się z dobrej strony

Internetowy dziennik, poza możliwością wsparcia sprzedaży i wykreowania pożądanego wizerunku, to także możliwość zaprezentowania naszym klientom firmy ze strony, która dotychczas znana była tylko wąskiej grupie pracowników. Należy do grona

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!