Content Marketing – jak publikować treści, aby odnieść sukces. Kilka praktycznych wskazówek

Content Marketing – jak publikować treści, aby odnieść sukces. Kilka praktycznych wskazówek

Każda strategia w komunikacji marketingowej musi być starannie przemyślana, musi mieć jasno określony cel, a ponadto odpowiadać charakterowi grupy, do której jest skierowana. Także ta związana z marketingiem treści. Przy jej pomocy można nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale także wykreować korzystny wizerunek w sieci. Prezentujemy poniżej kilka praktycznych wskazówek odnośnie tworzenia i publikowania treści w Internecie.

Marketing to rzecz na tyle istotna, że nie można z niej zrezygnować. Na rynku można spotkać wiele produktów, które znacząco nie różnią się jakością i rodzajem zastosowanych materiałów. Jednak tylko niektóre cieszą się olbrzymią popularnością na całym świecie. Najczęściej są to rzeczy, których komunikacja marketingowa jest dobrze przemyślana, prowadzona z konsekwencją od wielu lat. Nie znaczy to jednak, że co do strategii jest niezmienna. Musi się każdorazowo dostosowywać nie tylko do zawirowań rynkowych, okoliczności historycznych i kulturowych, ale także do zmieniającej się świadomości swoich klientów. W ostatnim czasie to kryzys i oczekiwania klientów mają największy wpływ na rodzaj tej komunikacji. Według badań, konsumenci od marek oczekują czegoś więcej, niż tylko klasycznych spotów reklamowych. Chcieliby wiedzieć więcej na temat samego produktu, jego produkcji, zastosowanych materiałów. Coraz częściej wymagają informacji, co firma robi w kontekście uczciwego wynagradzania pracowników w swoich filiach na świecie oraz ekologii. Dostarczanie odbiorcom wartościowych treści musi stać się priorytetem firm. Ich produkcja jest jednak kosztowana i aby środki na nią przeznaczone nie były zmarnowane, należy to robić rozsądnie z pewnym planem według sprawdzonych reguł.

  • Analiza potrzeb grupy docelowej. Należy gruntownie rozeznać się, jakich treści oczekują nasi klienci. Diagnozy także wymagają miejsca, gdzie mają być one zaprezentowane. Publikacja nawet najlepszych materiałów na platformach nie popularnych wśród naszych klientów nie przyniesie żadnego rezultatu.
  • Jasno sprecyzowany cel, zarówno odnośnie sprzedaży, jak i pożądanego wizerunku. Tylko wtedy będziemy mogli ocenić, czy nasze działania przyniosły założony efekt.
  • W tworzenie treści trzeba zaangażować współpracowników, partnerów i kooperantów. Pozwolą oni nam spojrzeć na firmę nieco z dystansu, unikniemy wtedy produkowania pewnego rodzaju laurek. Na dodatek takie spojrzenie będzie o wiele ciekawsze.
  • Wykorzystać znane osobistości i ekspertów. Raporty o firmie przygotowane przez ludzi z autorytetem są bardzo cenione wśród klientów. Magnesem do nich przyciągającym będzie nie tylko marka, ale także renoma autora. Wiele osób z sympatii do autora zaczyna interesować się produktami firmy.
  • Należy tworzyć treści w różnych formatach (filmy video, raporty, podcasty, itp.). Powinien być on zawsze dostosowany do serwisu, w którym chcemy je zaprezentować oraz do wieku, płci i charakteru odbiorców. W celu oszczędności, formę treści można łatwo zmieniać (na przykład można szybko przerobić prezentację w popularną bardzo ostatnio infografikę).
  • Kanały dystrybucji – nie ograniczajmy się z publikacją tylko do firmowej witryny. Te odwiedzane są coraz rzadziej, ich rolę przejmują profile w social media. Także nie można dublować treści, odbiorcy każdej z nich chcą się czuć dopieszczeni, chcą być przekonani, ze tych informacji nie znajdą gdzie indziej.
  • W publikacji zachować należy jakiś harmonogram czasowy. Internauci lubią porządek, na przykład konkretnych treści oczekują zawsze o stałej porze. Każda grupa społeczna ma swoje przyzwyczajenia, jeśli je poznany, odniesiemy sukces.
  • Treści muszą być zoptymalizowane pod kątem klientów i wyszukiwarek. Muszą być widoczne w wynikach wyszukiwania, tym bardziej, że będą rywalizowały z innymi.
  • Współpraca z portalami tematycznymi. W każdej branży dział przynajmniej kilka serwisów branżowych, które cieszą się zaufaniem konsumentów. Publikacja treści na ich stronach to nie tylko element kreowania wizerunku, ale także możliwość spopularyzowania naszej strony. Na dodatek każdy link z takiego miejsca do naszej witryny będzie umacniał naszą pozycję w wyszukiwarce. Wiele z tych portali w zamian za umieszczenie linka, jest skłonna opublikować jakiś materiał ekspercki, stworzony przez specjalistów z firmy (na przykład analiza skali oszczędności energii elektrycznej przy zastosowaniu żarówek LED napisana przez fachowca z firmy produkującej energooszczędne źródła światła).
  • Content marketing wymaga nie tylko zaangażowania, ale także nakładów. Jeśli już wejdziemy na tę drogę, to nie możemy szukać nieustannie oszczędności. Nic tak nie razi, jak rozbudzenie oczekiwań odbiorców kilkoma świetnymi materiałami na początek, a potem diametralne pogorszenie ich jakości w przyszłości. Jeśli klienci przyzwyczają się do dobrych treści, prędzej zrezygnują z całkowitego zainteresowania firmą niż z samych treści.

Podsumowanie

Content Marketing to strategia w komunikacji marketingowej, która wymaga ogromnego wyczucia i dopracowania w najdrobniejszym szczególe. Tylko wtedy może być skuteczna.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Reklama natywna – trend przyszłości?
Next Skuteczne sposoby na promocję w branży e-commerce

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

Content Marketing: najskuteczniejsze formaty w komunikacji z klientami

Skuteczność komunikacji marketingowej prowadzonej przy pomocy wartościowych treści zależy od wielu czynników. Liczy się nie tylko sama zawartość prezentowanych przez firmę materiałów, ale także ich format. Jak dopasować format do

Trendy 0 Comments

Content Marketing – bez planu nie można myśleć o sukcesie

Content Marketing to kompleksowa strategia w komunikacji marketingowej, która opiera się na czterech filarach: plan, produkcja, publikacja i promocja treści. Każdy z nich jest równie ważny, ale bez dobrego planu

Trendy

Czy domena europejska to dobra inwestycja?

Domena europejska (.eu) zdobywa w Polsce coraz większą popularność. Wielu przedsiębiorców często rejestruje ją w parze z naszą domeną narodową (.pl) dla podkreślenia europejskiego wymiaru swojej działalności. Prawie 38% witryn

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź