Co to jest Growth Hacking Marketing i jak go wykorzystać we własnej firmie

Co to jest Growth Hacking Marketing i jak go wykorzystać we własnej firmie

Growth Hacking to dziś jeden z najnowszych trendów w marketingu. Na czym polega i w jaki sposób można go wykorzystać we własnej firmie – podpowiadamy w naszym artykule.

Growth Hacking – postaw na innowacyjne sposoby

Firmy od zawsze starają się optymalizować koszty, szczególnie te związane z reklamą. Właściwie przy pierwszym, nawet niewielkim wahnięciu koniunktury, pierwsze redukowane są wydatki na marketing. To jednak strategia, która prędzej czy później odbije się negatywnie na przychodach firmy. Żadna firma bez marketingu nie jest w stanie współcześnie funkcjonować. W przypadku kryzysu lub braku budżetu na marketing warto raczej poszukać nowych, innowacyjnych sposobów promocji. Nowych, to znaczy tańszych od tych starych – klasycznych. Do nich można zaliczyć reklamowe spoty telewizyjne, reklamę prasową czy outdoor. Choć one dzisiaj już nie generują takich kosztów jak kilkanaście lat temu, to wciąż należą do najdroższych metod komunikacji marketingowej. Te nowe sposoby marketingu związane są zaś w dużej mierze z Internetem.

Strategia marketingowa, która opiera się głównie o narzędzia dostępne w sieci i skoncentrowana jest silnie na wzroście, nazywa się Growth Hacking (http://onepress.pl/ksiazki/growth-hacker-marketing-o-przyszlosci-pr-marketingu-i-reklamy-wydanie-rozszerzone-ryan-holiday,grhama.htm). Wykorzystywana jest przez marki w celu powiększenia sprzedaży produktów i usług, zwiększenia zasięgu lub poziomu konwersji oraz do generowania leadów. Growth Hacker to osoba, która jest odpowiedzialna za wdrożenie tej strategii. Słowa hacker nie można rozumieć dosłownie, choć to filozofia działania, która dopuszcza także stosowanie operacji nieszablonowych, na pograniczu prawa (np. wykorzystywanie luk w systemach informatycznych w celu zdobycia baz teleadresowych, publikowanie reklam w miejscach, gdzie nie jest to formalnie zabronione, akcje wirusowe  itp.). Raczej ma podkreślać, że ta strategia stoi w opozycji do standardowych metod marketingu.

Efektywność i skuteczność przede wszystkim

Eksperci wskazują, że strategia Growth Hacking doskonale sprawdza się zarówno w działaniach mających na celu pozyskanie nowych klientów, jak i utrzymanie już obecnych. Według praktyków ta strategia jest skuteczniejsza i efektywniejsza, niż dotychczas powszechnie stosowane sposoby. Nastawiona jest na wzrost, bardziej niż inne metody. Właściwie każde narzędzie analizowane jest pod tym kątem.

Poza różnymi niekonwencjonalnymi metodami w Growth Hackingu dużą rolę odgrywa ścisła współpraca działu projektowego i marketingu.  Produkt musi być w jak największym stopniu dopasowany do oczekiwań klientów i możliwości marketingu. Zaa jej implementację w firmie powinni odpowiadać osoby, które odznaczają się wysokim poziomem kreatywności. Warto przypomnieć, że pierwszą operacją w tym zakresie było uruchomienie serwisu Hotmail. Klienci od firmy otrzymali darmową skrzynkę e-mail, ale w zamian musieli się zgodzić na możliwość otrzymywania poczty reklamowej. W przeciągu miesiąca z usługi korzystało już ponad 20 tys. użytkowników, a po pól roku już ponad milion. Trzeba jednakże pamiętać, że w tamtym czasie darmowa skrzynka e-mail była bardzo atrakcyjną zachętą, dlatego nie może dziwić tak wielkie nią zainteresowanie.

Growth Hacking w praktyce

Popularyzatorzy tej filozofii działania wskazują, że należy odrzucić dotychczasowe dogmaty marketingu. Należy zrobić przegląd dostępnych możliwości i wybrać, te które naprawdę są skuteczne i efektywne (np. serwisy społecznościowe, SEO/SEM, itp.). Jeśli ich nie ma, to należy je samemu wymyślić i stworzyć od podstaw. To strategia idealna dla młodych przedsiębiorców, którzy dopiero wchodzą na rynek. Małe firmy najczęściej cały swój kapitał zainwestowały w rozwój produktu czy usługi, dlatego nie dysponują już środkami na marketing. W tej strategii bardziej liczy się znajomość nowych technologii i kreatywność, niże ilość środków. Potrzebna jest oczywiście pewna doza odwagi, której najczęściej brakuje w dużych firmach. Wiele nowych przedsięwzięć z zakresu nowych technologii bazuje głownie na działaniach marketingowych prowadzonych innowacyjnymi sposobami w sieci. Reklam ich projektów trudno szukać w telewizji czy prasie (np. UBER – aplikacja, przy pomocy której można zamówić samochód w celach transportowych). Dzięki temu, że Growth Hacking tak silnie skoncentrowany jest na zysku, to idealnie nadaje się do wykorzystania przez firmy starające się dopiero podbić rynek. Zdobycie licznej grupy klientów, to najważniejsze zadanie, które stoi przed każdą firmą w początkowej fazie rozwoju.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous 7 grzechów głównych w e-mail marketingu
Next Content Marketing – bez planu nie można myśleć o sukcesie

Może to Ci się spodoba

Reklama internetowa 0 Comments

Marketing w Internecie

Obecnie Internet jest najistotniejszym medium, w którym toczy się odrębne życie. W związku z tym zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorstwa z różnorodnych branży podejmują szereg działań, które dadzą im

Trendy 0 Comments

Poniedziałki i wtorki najlepsze na reklamę

Internauci najchętniej klikają w reklamy emitowane w weekendy, ale to kliknięcia w bannery wyświetlane w dni robocze najczęściej kończą się zakupem – wynika z analizy kampanii realizowanych przez RTB House

Reklama internetowa 0 Comments

Inbound Marketing – kompleksowe podejście to klucz do sukcesu

Inbound Marketing koncentruje się na potrzebach informacyjnych klienta. Dzięki tej strategii można nie tylko poszerzyć bazę klientów, ale także zbudować rozpoznawalność marki. Jednak, aby odnieść sukces, trzeba do niej podejść

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź