Blog – zarób swój pierwszy milion

Blog – zarób swój pierwszy milion

Zarabianie w internecie stało się niezwykle modne. Sieć www daje nam nieograniczone pole do tego, abyśmy dorobili się przysłowiowego miliona. Jednym z pomysłów na to, aby zacząć zarabiać w sieci, jest prowadzenie własnego bloga. W tym artykule pokażemy kilka ciekawych informacji, w jaki sposób zarobić na treściach, które publikujemy.

Pierwsze kroki w zakładaniu bloga:

1. nazwa domeny i hosting

Aby w ogóle rozpocząć pracę nad naszym blogiem, musimy poświęcić chwilę na sprawy czysto techniczne. Zaczniemy oczywiście od wyboru domeny oraz możliwie taniego hostingu. Nazwa jest bardzo ważna, ponieważ to po niej w przyszłości będziemy rozpoznawalni. Warto poszukać domeny, która zawiera nie tyle wymyśloną nazwę, ile sprecyzowane określenie np. blog z przepisami. Taka nazwa ułatwi w przyszłości pozycjonowanie oraz wyszukiwanie naszej strony.

Często bywa tak, że domenę możemy uzyskać w pakiecie z hostingiem. Warto skorzystać z takiego rozwiązania ponieważ zyskujemy wtedy hosting stron oraz domenę w przystępnej cenie.

Oczywiście możemy postawić bloga w popularnych platformach blogowych, jednak dużo lepiej będzie on wyglądał jako osobna strona. Po za tym, będziemy mieli większe pole do popisu w późniejszym etapie.

2. Treść bloga

Tak naprawdę możemy pisać o wszystkim. O psach, urządzaniu wnętrz czy o ciuchach. Ważne, by nasz blog zawierał informacje, które mogą zaciekawić potencjalnych użytkowników.

Pamiętajmy, że oprócz spełnienia się w pisaniu o danej branży, zależy nam również na odwiedzinach. Dlatego właśnie, nie warto pisać blogów osobistych. Niestety, dopóki nie staniemy się celebrytami, nikogo nie zainteresuje nasza jesienna depresja ani występ w szkolnym przedstawieniu naszego dziecka.

Możemy wprowadzić elementy osobiste, ale dopiero wtedy, gdy nasza witryna uzyska popularność.

Wpisy powinny być ciekawe, niezbyt długie, zawierać zdjęcia oraz odpowiedź na konkretne pytanie. Warto skorzystać z pomocy jaką oferuje nam planer słów kluczowych w Google AdWords. Dzięki niemu możemy sprawdzić czego użytkownicy szukają najczęściej.

3. Regularność i kontakt z fanami

Jeśli stworzymy już korpus naszego bloga, będziemy musieli popracować nad zdobyciem popularności. Zacznijmy od  regularności wpisów. Warto przyzwyczaić odwiedzających do tego, że np. raz lub dwa razy w tygodniu zobaczą oni nowość na naszym blogu. Długie przerwy sprawiają, że nasi czytelnicy przestają odwiedzać naszą witrynę.

Kolejnym krokiem będzie założenie fanpage oraz jego promocja na Facebooku. Bardzo ważne jest aby utrzymywać kontakt z osobami czytającymi naszego bloga, a idealnym narzędziem do tego celu są wszelkiego rodzaju portale społecznościowe. To one pozwolą nam na to, by informować społeczność o nowych wpisach, ciekawostkach i naszych osiągnięciach.

4. Zacznij zarabiać!

Podstawy do funkcjonowania Twojego bloga już masz. Czas zacząć zarabiać! Najczęściej, początkujący bloggerzy zaczynają od łatwych programów reklamowych takich jak np. AdSense. Umożliwiają one wyświetlanie reklam na naszych witrynach a reklamodawcy płacą za kliknięcie w reklamę. Ceny wahają się od kilku groszy po kilka złotych (w zależności od branży). Przy dużym ruchu na stronie, daje nam to już niezły start.

Następnym krokiem może być podjęcie programów partnerskich. W zależności od tego, czym zajmuje się nasza strona, możemy wybierać spośród rożnej tematyki. Najbardziej opłacalne są programy partnerskie związane są z branżą kredytową i ekonomiczną. Prowizja uzależniona jest od ceny zakupu wybranej usługi lub produktu.  Wynosi kilka-kilkanaście procent.

Ostatnim krokiem może być podjęcie współpracy ze stałymi sponsorami. Blog kulinarny? Może warto wybrać jedną firmę naczyń, w których gotujesz? Blog modowy? Pokaż się w nowej kolekcji H&M. Ty zarobisz na tzw. product placemencie, a firma zyskuje dodatkową reklamę.

Jak widać kanałów do zarabiania jest sporo. Tylko od Ciebie zależy, czy Twój blog osiągnie sukces, czy nie.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Orientalne upominki reklamowe – personalizowane pałeczki do sushi
Next Prowadzenie fanpage to nie bajka!

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

Content Marketing – główny trend w marketingu online 2016

Content Marketing to obecnie najważniejszy trend w komunikacji marketingowej online. Wydaje się, że reklama  także w 2016 roku będzie stała pod jego znakiem. Będzie coraz częściej angażowany nie tylko do

Twitter 0 Comments

Twitter – instrument szybkiego reagowania w komunikacji marketingowej

Ten skromny pod względem estetyki i prosty w obsłudze serwis społecznościowy bardzo chętnie wykorzystywany jest w marketingu i PR. Wymaga wyczucia w działaniu, ale za to pozwala praktycznie na bieżąco

Trendy 0 Comments

Bawić i intrygować – klucz do sukcesu w marketingu treści

Najważniejszym czynnikiem decydującym o skuteczności w marketingu treści jest ich dopasowanie do charakteru grupy docelowej, zarówno pod względem wieku, zainteresowań, jak i aktualnego stanu emocjonalnego. Trzeba pamiętać, że nie wszyscy

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź