Blog firmowy – pokaż się z dobrej strony

Blog firmowy – pokaż się z dobrej strony

Internetowy dziennik, poza możliwością wsparcia sprzedaży i wykreowania pożądanego wizerunku, to także możliwość zaprezentowania naszym klientom firmy ze strony, która dotychczas znana była tylko wąskiej grupie pracowników. Należy do grona instrumentów o najwyższym poziomie efektywności, przy niewielkich nakładach finansowych zapewnia ponadprzeciętne rezultaty. Podpowiadamy jak prowadzić bloga korporacyjnego i o czym pisać, aby odnieść sukces.

Internet blogami stoi

Blog, to poza stronami www, jedna z najstarszych platform internetowych. Na początku internetowe dzienniki prowadziły głównie osoby prywatne. Na ich łamach dzieliły się z wirtualną społecznością swoimi przeżyciami i refleksjami dotyczącymi otaczającego nas świata. Wraz z rozwojem innych narzędzi komunikacji, między innymi serwisów społecznościowych, nieco zostały zapomniane. Obecnie, powracają w wielkim stylu. Blogosfera ma się doskonale, organizuje się nawet plebiscyty na Bloga Roku. Dzisiaj prowadzi go szereg znanych osób. Wiele osób dzięki swojemu diariuszowi stało się niebywale popularnymi osobowościami, wręcz celebrytami. Młode blogerki modowe urosły do rangi wyroczni stylistycznych. Tę falę popularności blogów starają się także wykorzystać firmy. Coraz więcej koncernów albo odświeża ten format, albo tworzy od podstaw korporacyjnego bloga.

Blog korporacyjny

Marketing treści to jeden z najnowszych trendów w Internecie, zaś blogi są najbardziej skutecznym kanałem ich dystrybucji. Dzięki temu, że większość z nich nie ogranicza się do pisania tylko o sprawach branżowych, zaglądają do nich nie tylko klienci marki. Ale to tylko jeden z czynników decydujących o ich popularności. Kluczowym jest fakt, że na blogach przeważają treści, które nie są reklamami i klasycznymi informacjami prasowymi PR.

Blog firmowy to wszechstronne narzędzie w komunikacji marketingowej. Przy jego pomocy można:

  • zaprezentować firmę, jako przejrzystą organizację, która ma swoją osobowość,
  • pokazać, że korporację tworzą zwykli ludzie, którzy mają także swoje własne zainteresowanie i problemy,
  • przedstawić z imienia i nazwiska osoby odpowiedzialne za kontakt z klientami,
  • wykreować wizerunek wybitnego specjalisty w branży poprzez publikację wszelkiego rodzaju porad, ekspertyz i analiz,
  • prezentować wszelkie nowości, zapowiedzi nowych produktów i usług,
  • prowadzić komunikację z klientami (zbierać opinie wyrażone w komentarzach),
  • rozwiązywać problemy i odpowiadać na krytykę,
  • przedstawić korporację, jako atrakcyjne miejsce pracy (pokazać warunki pracy, możliwości rozwoju i kariery),
  • zintegrować pracowników wobec wspólnych celów (np. bycia liderem w branży).

Blog powinien przedstawiać firmę, jako organizację pożyteczną, której sens istnienia nie ogranicza się tylko do zarabiania pieniędzy. Wydźwięk powinien być jasny, cel działalności wykracza szeroko poza ten fakt, misją korporacji jest rozwiązywanie ludzkich problemów. Posługując się nieco mniej oficjalnym językiem, mamy szansę, że nasz przekaz dotrze do dużego grona odbiorców. Nie należy także w sposób standardowy promować swoich własnych produktów i usług. Internauci oczekują czegoś więcej, niż to co znajdą na stronie firmowej lub w TV. Blog to doskonałe narzędzie do promowania pewnego stylu życia, którego częścią może być konsumpcja naszych produktów.

Blog i SEO

Odkąd Google przy ustalaniu pozycji strony w rankingu wyszukiwania na frazy związane z profilem działalności firmy zaczęło doceniać nie tylko uporządkowany kod strony, ale także jej zawartość (a szczególnie jakość tekstów), blogi na dobre zagościły na wielu korporacyjnych witrynach. Stały się miejscem publikacji wartościowych treści, które mają wspomóc proces pozycjonowania. To sposób bardzo efektywny, a na dodatek zgodny z wytycznymi wyszukiwarek. Stąd też tak ogromne zainteresowanie blogami sklepów internetowych, które od zawsze cierpiały na pewien deficyt treści. Co prawda nie można go traktować jako kolejnego kanału sprzedaży, ale różnorodność celów jakie można osiągnąć (wzmocnienie relacji klient-sklep, poprawa lojalności partnerów, polepszenie relacji z otoczeniem zewnętrznym) powinna zdopingować specjalistów w dziedzinie e-commerce do jego wykorzystania w praktyce. Warto pamiętać, że Internetowy dziennik to inwestycja długofalowa. Wymiernych efektów można się spodziewać po kilku miesiącach od założenia.

Techniczny wymiar bloga

Po zapadnięciu decyzji o założeniu bloga, do rozwiązania pozostaje kwestia techniczna. Czy blogiem powinien zająć się specjalista z działu marketingu, czy lepiej zlecić to agencji. Każda z tych form ma swoje wady i zalety. Wydaje się, że lepszym rozwiązaniem jest blogowanie przy pomocy pracowników firmy. Włączenie ich w ten proces stworzy wrażenie naturalności, a poza tym nauczy ich odpowiedzialności za wspólny los. Mile widziany będzie także głos podwykonawców czy dostawców podzespołów. Niezależnie do wybranej koncepcji, warto trzymać się pewnych reguł:

  • nad stroną formalną i techniczną powinien czuwać jeden pracownik (nawet gdy dostarczycielem treści będzie agencja PR),
  • wpisy zamieszczać ze stałą częstotliwościa,
  • w miarę szybko odpowiadać na komentarze,
  • problemy postawione na blogu rozwiązywać na jego łamach – nie odsyłać klientów do innych kanałów komunikacji.

Jeśli chodzi u umiejscowienie bloga w sieci, to najlepszym rozwiązaniem jest zintegrowanie go ze stroną główną firmy – jest podstroną (odnośnik do niego powinien się znaleźć w menu głównym). Można także bloga „postawić” pod własnym adresem www.

Promocja bloga

Ciekawe teksty i atrakcyjna forma to jednak za mało, aby przyciągnąć uwagę szerszej publiczności. Bloga należy także wypromować w sieci. Internauci gdy poczują, że wpisy na konkretnym blogu nie są tylko formą nachalnej reklamy, zapewne dołączą go do swoich ulubionych witryn. Najlepiej promować go w miejscach, gdzie aktualnie „spotyka” się internetowa społeczność. Do niedawna były to fora, obecnie są to serwisy społecznościowe.

Podsumowanie

Popularność serwisów społecznościowych zepchnęła nieco w cień inne platformy internetowe, także blogi. Niesłusznie, ponieważ w przeciwieństwie do tego rodzaju portali, nad treściami, formą i charakterem komunikacji z klientami na blogu firma ma całkowitą kontrolę. W dodatku coraz częściej profile stają się miejscem krytyki, w wielu przypadkach mało kulturalnej i merytorycznej. Nierzadko stają się także celem dla hakerów, którzy na znak protestu blokują do niego dostęp lub zapełniają go „bajkowymi” postulatami.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Jak zostać mistrzem sprzedaży?
Next Pinterest – skuteczny kanał obrazkowej komunikacji marketingowej. Jak wykorzystać jego potencjał?

Może to Ci się spodoba

Content marketing 1Comments

Content Marketing – najskuteczniejsza strategia SEO

Obecnie, poza optymalizacją strony, wartościowe treści wygenerowane przez markę zarówno te na stronie, jak i te opublikowane w sieci mające za zadanie przyciągać do niej uwagę internautów, mają największe znaczenie

Sztuczna inteligencja pomoże w rozwiązaniu części problemów społecznych

Sztuczna inteligencja w ciągu ostatnich kilku miesięcy przeżywa boom, a debatę dotyczącą tej technologii zdominowały jak na razie aspekty  rozrywkowe i biznesowe czy zagrożenia związane z rynkiem pracy. Jednak wśród badaczy coraz częściej

Strategia 0 Comments

Sposoby pozyskiwania informacji zwrotnej od klientów

Każda organizacja do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje informacji zwrotnej odnośnie swoich przedsięwzięć, zarówno od swoich pracowników, jak i klientów. Firmy starają się pozyskiwać ją od dawna różnymi sposobami. Obecnie, dzięki rozwojowi

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź