Automatyzacja Inbound Marketingu

Automatyzacja Inbound Marketingu

Czym właściwie jest Inbound Marketing? To strategia, w której najważniejsze jest tworzenie przyciągających uwagę treści, dzięki czemu odbiorca na własną rękę dąży do odnalezienia ich twórców, a co za tym idzie również oferowanych przez nich produktów czy usług. Oczywiście, w tym przypadku content i jego dostateczna atrakcyjność są elementami kluczowymi, które mają wzbudzić zainteresowanie odbiorców, objawiające się śledzeniem firmowych profili na portalach społecznościowych, blogów czy stron internetowych, ale także subskrypcją newslettera.

Regularna publikacja takich wartościowych i interesujących treści skutkuje zwiększeniem się ruchu na firmowych stronach internetowych, jak również wzrostem liczby klientów. W takim przypadku ważny jest również system Marketing Automation, który nie tylko zarządza tymże ruchem, ale również skrupulatnie go monitoruje i analizuje. Decydując się na wykorzystanie strategii inbound marketing zapomnijmy o denerwujących użytkowników banerach czy spotach reklamowych, bo nachalne narzucanie się im z pewnością nam nie pomoże.

Publikowane materiały mają być godne polecenia jako ważne źródło wiedzy dla odbiorców. W ten sposób także sama firma staje się bowiem dla nich ekspertem w danej dziedzinie, zyskując sobie wdzięczność potencjalnych klientów. A to właśnie ich aktywność jest najważniejszym elementem inbound marketingu. Jeśli tylko uda nam się stworzyć ciekawe treści, możemy mieć pewność, że odbiorcy będą wracać na naszą firmową stronę, ale co istotniejsze będą się również decydować na pozostawienie swoich danych czy zapiszą się do newslettera. Dzięki temu możliwe będzie wyłonienie leadów wysokiej jakości. Należy jednak brać pod uwagę również to, iż takie działania wiążą się ze wzrostem ilości posiadanych informacji, które następnie należy skonwertować na leady. Aby nie sprawiało to większych problemów powinniśmy zautomatyzować nasze działania w ramach marketingu. W tym przypadku, doskonale sprawdzi się chociażby Marketing Automation, który pozwala na tworzenie treści oraz ich dystrybucję przy pomocy wielu kanałów, ale oprócz tego także nadzoruje aktywność użytkowników, organizuje wysyłkę e-mailingu oraz przeprowadza analizę rezultatów kampanii.

www.ipresso.com

Dość istotne jest też zarządzanie leadami przez Marketing Automation, od chwili kiedy zostaną pozyskane do dokonania zakupu. Monitorowaniu podlegają też zachowania leadów, dzięki czemu system ten może podjąć właściwe działania. Dzięki niemu możemy również sprawnie zarządzać naszymi kanałami, nie tylko mediami społecznościowymi, ale również landing page oraz informacjami prasowymi. Działania odbiorców, którzy są potencjalnymi klientami są punktowane, a system cały czas nadzoruje ich gotowość do tego aby dokonać zakupu oraz przeprowadza ich przez cykl sprzedażowy.

Z pomocą Marketing Automation możliwe jest zintegrowanie różnych kanałów marketingowych, w związku z czym tworzenie contentu jest prostsze, a dodatkowo jest on bardziej spójny. Tego typu rozbudowana dystrybucja naszych treści skutkuje również większym zainteresowaniem nimi ze strony odbiorców. Tak jak wspomniano już wcześniej ciekawe treści publikowane przez nas poprzez różne kanały sprawiają, iż w oczach odbiorców jesteśmy ekspertami, a co za tym idzie udostępniają nam oni swoje dane w celu otrzymywania kolejnych materiałów, ale też zapisują się do newslettera, obserwują nasz profil w mediach społecznościowych czy pobierają interesujące ich materiały. Co więcej, warto wziąć pod uwagę fakt, iż unikalny content ma też wpływ na pozycjonowanie naszej strony w wyszukiwarkach. Social media to obecnie niezwykle ważny kanał komunikacji z użytkownikami i tworzenia relacji z nimi. Dlatego też, obecność firmy w mediach społecznościowych, takich jak chociażby Facebook albo YouTube to tak naprawdę konieczność, jeśli oczywiście chcemy zostać zauważeni. Dzięki systemowi Marketing Automation publikowanie treści w social media może odbywać się z jednego poziomu. W ten sposób rozpowszechniamy content na szerszą skalę, pozwalając większej liczbie odbiorców na jego komentowanie, śledzenie czy udostępnianie innym użytkownikom. A z pomocą informacji zwrotnych, treści tworzone przez firmę mogą być wciąż optymalizowane. Używając systemu Marketing Automation w bardzo prosty sposób zarządzamy też publikowaniem materiałów na wybranych stronach internetowych oraz w serwisach informacyjnych.

Oprócz tego, decydując się na Marketing Automation zdecydowanie ułatwimy sobie proces tworzenia e-mailingu. Marketing Automation to również doskonałe narzędzie do personalizowania treści, tak aby były one w jak największym stopniu dostosowane do wymagań użytkowników. Jest to możliwe dzięki stałemu obserwowaniu ich zachowań przez system. System ten zarządza nie tylko wspomnianymi już kanałami, jak media społecznościowe, strony internetowe i e-mailing, ale również formularzami i ankietami internetowymi, powiadomieniami głosowymi, plikami udostępnianymi do pobrania, smsami oraz internetowymi biurami prasowymi. Jeden system wystarczy aby zadbać o wszystkie te kanały! Nie można też zapominać, że oprócz zarządzania, Marketing Automation analizuje zainteresowanie konkretnymi treściami oraz rezultaty jakie dają nasz działania.

Previous Ceramika reklamowa – wzmocnij siłę Twojej marki
Next Jak powinien brzmieć język mailingu?

Może to Ci się spodoba

Trendy 0 Comments

Content Marketing – skuteczność musi kosztować

Oferowanie klientom ciekawych treści to obecnie jedna z najbardziej popularnych strategii marketingowych. Jednakże, aby była ona skuteczna, treści muszą być wartościowe, podane w atrakcyjnej formie. Takie podejście wiąże się z

Trendy 1Comments

Innowacyjność w poligrafii i reklamie.

NOWE TECHNOLOGIE I TRENDY. KORONY REKLAMY NA TARGACH REMADAYS 2016 – DRUK CYFROWY Z JAKOŚCIĄ OFFSETU JUŻ OD 1 SZT. Świat druku rozwija się bardzo dynamicznie, nie tylko nadążając za

Reklama internetowa 0 Comments

Pierwsza kampania reklamowa – jakie medium wybrać?

Reklama ma niezwykle istotny wpływ na rozwój biznesu. Zakładając nową firmę lub planując pozyskanie większej liczby klientów, będziemy musieli prędzej czy później zetknąć się z problemem wyemitowania pierwszej reklamy naszych

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!