AdWords – skuteczny sposób na promocję, także małej firmy

AdWords – skuteczny sposób na promocję, także małej firmy

Linki sponsorowane AdWords obrosły pewnymi mitami. Jak to z mitami bywa, nie mają one żadnego racjonalnego uzasadnienia w rzeczywistości. Choć niektóre tak się upowszechniły w internetowej opinii, że skutecznie odstraszają od tej formy reklamy niektóre podmioty. Wydaje się jednak, że małe i średnie firmy nie powinny się bać tego systemu. Gdy się bliżej zapoznamy z zasadami publikacji, to okaże się, że nie jest on tak skomplikowany i drogi jak go malują. A na dodatek, przy odpowiednio dobranej strategii gwarantuje stosunkowo wysoki zwrot z inwestycji. O czym pamiętać, aby odnieść sukces z pomocą kampanii AdWords – podpowiadamy w tekście.

AdWords – reklama stara jak świat

To jedna z najstarszych form promocji w Internecie. Wbrew powszechnej opinii, oferuje szerokie możliwości w aspekcie reklamy, również małym i średnim firmom. Pomimo, że system AdWords jest nieustannie krytykowany, to wciąż powszechnie wykorzystywany przez marki. Oczywiście obsługa systemu wymaga nieco doświadczenia. Jednak, jeśli dysponujemy niezbędną wiedzą teoretyczną i intuicją społeczną w zakresie zachowań konsumpcyjnych, możemy pokusić się o samodzielne przygotowanie kampanii linków sponsorowanych.

Eksperci wskazują, że to idealne narzędzie dla firm, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem online. Jeśli będziemy pamiętali o kilku specyficznych elementach, to nawet przy niewielkim budżecie możemy osiągnąć sukces.

Po pierwsze, trzeba pamiętać między innymi, że w przypadku wielu produktów i usług mamy do czynienia z sezonowym wzrostem sprzedaży w sieci. Pomimo, że cena reklamy na przykład w czasie świąt nieco wzrasta, to na skutek większej niż w inne pory roku liczby klientów, można osiągnąć wysoki poziom efektywności. Przy zaangażowaniu niewiele większych środków niż zwykle, możemy znacznie zwiększyć sprzedaż (nie dość, że klientów jest więcej, to na dodatek mają w okresie świąt do wydania więcej środków niż normalnie).

Ponadto powszechnie się wskazuje, że czasem wypromować firmę w wyszukiwarce można szybciej i taniej przy pomocy reklamy AdWors, niż działań z zakresu SEO. W wielu obszarach w organicznych wynikach wyszukiwania panuje taka konkurencja, że bez pokaźnego budżetu nie ma szansy na zaistnienie w TOP10. A będąc na drugiej czy trzeciej stronie wyników, nie ma co liczyć na szybki i duży przypływ klientów.

Po drugie, warto mieć na uwadze, że w wielu „gorących” okresach, zmienia się całokształt zachowań związanych z konsumpcję. Ulega skróceniu cykl podejmowania decyzji. Normalnie zanim dokonamy zakupu, musimy się czymś zainspirować. Jednak zanim dojdzie do wywołania impulsu zakupowego, inspiracja musi się przerodzić w potrzebę. W okresie świąt wystarczy potrzeba, aby podjąć decyzję zakupową. Jeśli zamierzamy kupić prezent dla bliskiej osoby, to decyzję podejmiemy bardzo szybko, kiedy tylko pierwsza napotkana rzecz nam się spodoba. Ta sytuacja musi znaleźć odzwierciedlenie w formie reklamy AdWords (komunikat musi być bardziej emocjonalny, wprost i dość ostro zachęcać do zakupu – odwoływać się do aktualnych trendów i okoliczności).

Po trzecie, należy także pamiętać, że okresowo zmieniają się nie tylko upodobania klientów, ale także sposoby wyszukiwania. Nierzadko w okresie świąt użytkownicy formułują w nieco inny sposób swoje zapytania do wyszukiwarki. Jeśli chcemy trafić skutecznie do grupy docelowej w tym czasie, to musimy te sezonowe zwyczaje antycypować. Szczególnie chodzi o słowa kluczowe, na jakie ma być wyświetlana reklama (np. „Idealny prezent pod choinkę dla chłopkaka”).

Po czwarte, zachowania konsumentów są związane nie tylko z pewnymi datami w kalendarzu, ale także miejscem zamieszkania. Wiadomo przecież, że niektóre rzeczy cieszą się większą popularnością w niektórych regionach. Trudno znaleźć w górskich miejscowościach wielu chętnych na produkty potrzebne na morzu, a ściślej rzecz biorąc związane na przykład z rybołówstwem. I odwrotnie, sprzęt alpinistyczny i wysokogórski cieszy się większym popytem w miejscowościach położonych w górach, niż w nadmorskich kurortach. Warto o tym pamiętać przy ustalaniu kryteriów wyświetlania reklamy AdWords. W tym aspekcie system linków sponsorowanych jest nieoceniony, pozwala kierować komunikaty bardzo precyzyjnie, uwzględniając przy tym właśnie region i miejsce zamieszkania.

Po piąte, nie można pominąć faktu, że internauci mobilni mają nieco inne oczekiwania wobec wyników wyszukiwania, niż użytkownicy komputerów stacjonarnych (na przykład internauta wpisując zapytanie „pizza Wrocław” na domowym komputerze w porze obiadowej ma nieco inne oczekiwania wobec wyników, niż użytkownik wpisujący  w wyszukiwarkę mobilną na smartfonie tę samą frazę wieczorem w centrum miasta). Z roku na rok liczba tych pierwszych rośnie w astronomicznym tempie. Na początku 2015 roku Google ogłosiło, że aktywność użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych była większa niż tych używających klasycznych komputerów. Amit Singhal wskazuje, że wyszukiwarka miesięcznie odpowiada na ponad 100 miliardów zapytań. Większość z nich generowana jest przez urządzenia o przekątnej mniejszej niż 6 cali. W Polsce popularność nowoczesnych telefonów z dostępem do sieci jest równie wysoka, jak na świecie. Consumer Barometr podaje, że nad Wisłą 59 procent obywateli posiada smartfona. To wszystko implikuje fakt, że rośnie także liczba osób dokonujących zakupów w sieci przy pomocy smartfonów czy tabletów.

Odmienne oczekiwania internautów mobilnych dotyczą nie tylko lepszego dopasowania rankingu stron do ich aktualnych potrzeb i lokalizacji, ale także samego wyglądu wyników – wyświetlanego w ich ramach tytułu i opisu strony. Ponad 90 procent osób korzystających ze smartfonów, oczekuje, że w jednym z tych znaczników znajdzie godziny otwarcia i adres poszukiwanej instytucji. System AdWords już od dawna daje możliwość firmom precyzyjnego targetowania reklam odnośnie ich specyficznych potrzeb (w ramach jednej kampanii można kierować komunikaty do internautów stacjonarnych i mobilnych). Przy pomocy modyfikatorów można określić wartość danego rodzaju wyszukiwania (można ustalić stawkę maksymalną odnośnie lokalizacji, czasu oraz rodzaju urządzenia). Każda firma powinna znać upodobania swoich klientów i do nich dopasować treść reklamy. Czym bardziej będzie ona zgodna z ich aktualnymi preferencjami, tym większy sukces.

Po szóste, analiza wyników w żadnym innym przypadku nie jest taka ważna, jak w systemie reklamy AdWords. Kampania linków sponsorowanych powinna być na bieżąco monitorowana i dostosowywana do zmieniających się preferencji klientów (powszechne jest już eksperymentowanie ze słowami kluczowymi). Firmy korzystające z tej formy promocji mogą śledzić jej przebieg na wiele różnych sposobów. Na każdym etapie wiedzą, jak często była wyświetlana reklama, jakie słowa kluczowe były wpisywane, i ilu klientów kliknęło w reklamę. Ponadto korzystając już z Google Analytics mogą się zorientować, do jakiego miejsca doszedł użytkownik na stronie oraz jak długo na niej przebywał.

Podsumowanie

Współcześnie system reklamy linków sponsorowanych AdWords praktycznie nie przypomina swojego dawnego pierwowzoru. Oferuje znacznie większe możliwości, niż to było na samym początku. Jednak pomimo wielu zmian, według specjalistów od marketingu online, to wciąż najszybszy i najtańszy sposób na zaistnienie w wyszukiwarce, a dokładnie w orbicie jej wyników.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous Inbound Marketing – kompleksowe podejście to klucz do sukcesu
Next Content Marketing – główny trend w marketingu online 2016

Może to Ci się spodoba

Reklama internetowa 0 Comments

SEM – klucz do sukcesu w Internecie

Marketing w wyszukiwarkach to bardzo skuteczne narzędzie zarówno do pozyskiwania nowych klientów, jak i budowania siły marki w sieci. W Polsce dla większości stron ok. 50 % ruchu pochodzi z

Reklama internetowa 0 Comments

Depozycjonowanie – sposób na oszczerstwa w sieci

Każda negatywna opinia w Internecie, uzasadniona lub nieuzasadniona, to skaza na wizerunku firmy. Walka w sądach z oszczercami najczęściej trwa latami, w tym czasie firma może nawet zbankrutować. Jedynym ratunkiem

Strategia 0 Comments

YouTube SEO – jak skutecznie przebić się w tłumie

W każdej minucie w serwisie YouTube publikowanych jest ponad 300 godzin materiałów video. Konkurencja jest ogromna. Wysokiej jakości ciekawy film to za mało, aby został on dostrzeżony przez szerszą publiczność.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!