6 sposobów na optymalizację postów blogowych w wyszukiwarkach

6 sposobów na optymalizację postów blogowych w wyszukiwarkach

Jeżeli już masz bloga, prawdopodobnie zdajesz sobie sprawę, jak istotne jest blogowanie w biznesie. Ale czy już wiesz jak zoptymalizować posty blogowe, aby stały się bardziej przystępne dla wyszukiwarek? Prawdę powiedziawszy wielu blogerów nie potrafi skorzystać z potencjału, jaki daje im marketing poprzez prowadzenie bloga. Poprzez dostarczenie świeżej, jakościowej treści i wykonanie podstawowych zabiegów optymalizacyjnych w swoim poście, możesz zyskać dzięki wielu możliwościom, jakie daje blogowanie.

Oto sześć porad SEO, które pozwolą, by Twój blog został zauważony.

1. Zrób swój własny research. Sprawdzenie słów kluczowych jest czynnością niezbędną przy optymalizacji artykułu na stronie. Jest szansa, że słowa kluczowe w Twoim artykule pojawiają się naturalnie, samoistnie, bez Twojej wiedzy o tym, dzięki temu że treści, jakich dostarczasz na dany temat są wystarczająco wartościowe. Jednakże, istnieje wiele narzędzi i technik związanych ze znalezieniem odpowiednich słów kluczowych do Twojego bloga, których mogłeś nie brać pod uwagę. Google Adwords Keyword Tool i semrush. com Obie oferują wspaniałe narzędzia, które pozwalają znaleźć słowa kluczowe związane z tematem, a nawet szpiegowania konkurencji, aby zobaczyć, jakie słowa i zwroty przynoszą jej duży ruch na stronach internetowych.

2. Wykorzystaj słowa kluczowe w toku całego postu, „rozciągnij je” po całym tekście. Kiedy już wybrałeś kilka wartościowych, relewantnych słów kluczowych, ważne jest, by umieścić je tam, gdzie będą najlepiej oddziaływać na roboty indeksujące, a także użytkowników internetu poszukujących informacji poprzez wyszukiwarkę.

Spróbuj umieścić je w następujących miejscach:

  • Tytule
  • Nagłówkach i podtytułach
  • Zdaniu wprowadzającym
  • Akapicie podsumowującym
  • Anchor text (tekst hiperłącza do innych stron na Twojej witrynie powiązanych tematycznie lub inaczej )
  • W znaczniku tytułowym i meta opisach

Jedna uwaga: nie wolno angażować się w upychanie słów kluczowych gdziekolwiek się da – utrudnia to właściwe odczytanie tekstu. Poza tym, taka praktyka oprócz tego, że zrazi do Ciebie Twoich czytelników, to także może spowodować nałożenie kar przez Google. Kilka strategicznie rozmieszczonych słów kluczowych spełni swoje zadanie.

3. Optymalizuj swoje obrazy. Jeżeli chcesz załadować zdjęcie na swoim blogu, upewnij się że nazwa pliku zawierającego zdjęcia ma słowa kluczowe, a także wypełnij alternatywne pola tekstowe zwięzłymi, ale bogatymi w słowa kluczowe opisami zdjęcia.

4. Odwołuj się do innych autorów za pomocą linków. Kiedy wspominasz innego blogera w Twoim artykule lub nawiązujesz do posta spoza Twojej witryny, dodaj link z informacją o źródle, jakim się posługujesz. Nie jest to tylko kwestią dobrych manier, ale może również sprawić, że na stronie źródłowej – jeżeli będziesz akurat miał łut szczęścia – autor umieści link do Twoich materiałów bądź też pojawi się tam w jakiejś formie wzmianka o tym, co robisz. Jakościowe linki, tj. te, które prowadzą do Twojej strony internetowej umieszczane na uznanych, popularnych stronach www są wartościowym dobrem dla każdej strony mającej na uwadze polepszenia swoich osiągów w Wynikach Wyszukiwania.

5. Daj czytelnikom możliwość zasubskrybowania Twojego bloga. Umieść w widocznym miejscu przycisk subskrypcji RSS i daj możliwość swoim gościom zasubskrybowania Twoich postów poprzez email, wtedy, kiedy to możliwe. Pozwala to czytelnikom Twojego bloga mieć natychmiastowe powiadomienia o nowych wiadomościach bez potrzeby sprawdzania co pewien okres czasu bezpośrednio Twojej strony w poszukiwaniu nowych treści.

6. Za pomocą mediów społecznych poszerz zasięg swojego bloga. Jeżeli prowadzisz małą firmę, możesz wykorzystać Facebook, Twitter, Google+ i pozostałe media społecznościowe w celu nawiązania kontaktu z potencjalnymi i istniejącymi klientami. Dlaczego by nie promować treści swojego bloga na tych stronach w celu jeszcze większego wyeksponowania strony w internecie? Darmowe programy takie jak HootSuite ułatwiają dodawanie odnośników do Twoich najnowszych postów w mediach społecznościowych za pomocą kilku kliknięć. Można nawet zaplanować swoje posty przed czasem!

Przestrzegając tych prostych porad SEO, można polepszyć pozycję swojej strony w rankingach wyszukiwarek, zwiększyć ruch na stronie, a także bazę klientów.

Media Click

ul. Aleksandra Ostrowskiego 30
53-238 Wrocław
Tel. 71 757 58 15
Tel. kom. 601 774 553
Czym jest audyt SEO? Sprawdź na https://mediaclick.pl/.

Previous Oczy a komputer – jak je chronić?
Next Co pisać w sklepie internetowym by osiągnąć zysk i ruch?

Może to Ci się spodoba

Reklama internetowa 0 Comments

Inbound Marketing – kompleksowe podejście to klucz do sukcesu

Inbound Marketing koncentruje się na potrzebach informacyjnych klienta. Dzięki tej strategii można nie tylko poszerzyć bazę klientów, ale także zbudować rozpoznawalność marki. Jednak, aby odnieść sukces, trzeba do niej podejść

Reklama internetowa 0 Comments

Optymalizacja on-site – najważniejsze elementy

W okół optymalizacji on-site narosło wiele mitów. Związane to jest z częstymi zmianami algorytmu Google, lidera na rynku wyszukiwarek. Każda taka modyfikacja sprawiała, że jedne elementy traciły swoją moc w

Content marketing 0 Comments

Marketing treści – przyszłość SEO

Content Marketing to obecnie jeden z najszerzej dyskutowanych tematów w branży. Powszechne zainteresowanie marketingiem treści wynika z ostatnich zmian algorytmu wyszukiwarki Google, która przy wyznaczaniu pozycji strony w wynikach bierze

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!