5 najważniejszych elementów w optymalizacji mobilnej strony internetowej

5 najważniejszych elementów w optymalizacji mobilnej strony internetowej

Niedługo mobilne SEO zdominuje marketing internetowy. Na co należy zwrócić uwagę przy promocji stron w wyszukiwarce mobilnej – podpowiadamy w poniższym tekście.

Mobilny Internet rozwija się bardzo szybko. W niedalekiej przyszłości więcej będzie internautów korzystających z urządzeń przenośnych (smartfony i tablety) niż komputerów stacjonarnych. Te ostanie pozostaną tylko maszynami roboczymi. Obecnie już ponad połowa, to wyszukiwania mobilne. To ogromne wyzwanie wyzwanie dla specjalistów od marketingu online. Będą musieli zadbać nie tylko o dobrą widoczność i funkcjonalność na wszystkich aparatach, ale także wysoką pozycję w wyszukiwarce mobilnej. Tylko Ci co sprostają temu zadaniu, będą mogli liczyć na duży ruch na stronie. W temu celu mocno ich dopinguje Google. To już nie tylko specjalny indeks stron mobilnych, możliwość wyświetlania reklam AdWords w ramach jednej kampanii, stargetowanych pod kątem mobilnych internautów (tzw. kampanie rozszerzone). To także wyszukiwarka mobilna, która od kwietnia 2015 roku ma działać w nieco inny sposób, przystający do zmieniającej się rzeczywistości. Dotychczas można było znaleźć w wynikach zarówno strony zwykłe, jak i mobilne (te były tylko specjalnie oznaczone), a ich pozycja w rankingu była związana z popularnością w stacjonarnej wyszukiwarce. Teraz w mobilnej wersji wyszukiwarki strony zaprojektowane z myślą o użytkownikach urządzeń przenośnych będą traktowane priorytetowo, czyli znajdą się na czołowych pozycjach w swoich kategoriach na dane frazy. Takie rozwiązanie ma zapewnić najwyższą jakość wyszukiwania.

Mobilne SEO to dziedzina marketingu internetowego, która dorobiła się już pewnych zasad i standardów. Choć co do istoty cel pozycjonowania mobilnego jest taki sam jak stacjonarnego, to należy zwrócić szczególną uwagę na wiele innych elementów, które nie wszyscy dostrzegają.

  • Łatwość obsługi
      . Kto chce zachować zaufanie internautów, musi sprawić, aby nie widzieli oni zasadniczej różnicy w obsłudze strony mobilnej i stacjonarnej. Obie muszą być jednakowo czytelne i proste. To wymaga uwzględniania kilku rzeczy, które muszą być dobrze widoczne na urządzeniach różnej wielkości i rozdzielczości. Należy pamiętać, że mała czcionka utrudnia czytanie na urządzeniach mobilnych (najlepiej wybrać rozmiar, który będzie się dobrze prezentował niezależnie od wielkości wyświetlacza). Wielkość ekranu smartfona czy tabletu nie jest nigdy stała. Zawartość strony nie może być szersza niż ekran, inaczej zmusza to użytkownika do przesuwania strony w poziomie – a to jest bardzo niewygodne. Zbyt blisko siebie zamieszczone linki lub ikony utrudniają poruszanie się po stronie. Trzeba pamiętać, że smartfon obsługujemy palcem.
  • Niekompatabilność formatów
      . Internautów bardzo denerwuje gdy z powodu braku jakiegoś rozszerzenia czy wtyczki nie mogą obejrzeć znalezionych w sieci treści, najczęściej filmów. Problemów zwłaszcza dostarcza słynny Flash. Google nie poleca tego formatu na wszystkich stronach internetowych (szczególnie mobilnych), sugeruje aby skupić się na HTML5.
  • Czas ładowania
      to jeden z ważniejszych elementów optymalizacji w mobilnym SEO. Decyduje nie tylko o pozycji strony, ale także ma wpływ na decyzje internautów. Każdy z nas wie, że nic tak nie zniechęca do konkretnej strony, jak jej długi czas ładowania. Pomimo rozwoju technologii, zwłaszcza LTE, Internet mobilny „chodzi” generalnie nieco wolniej. Ma na to także wpływ specyfika sprzętowa urządzeń mobilnych, w wielu przypadkach odstająca poziomem od komputerów stacjonarnych. O szybkości decyduje ilość danych pobieranych podczas ładowania, dlatego należy je zminimalizować. Przy pomocy narzędzi dostępnych w sieci można sprawdzić, które pliki wymagają długiego czasu ładowania. Można także wykorzystać mechanizm pozwalający na pobieranie tylko tych czcionek, które są niezbędne do prawidłowego odczytu. Należy także skompresować kod źródłowy i zawartość strony (chodzi o teksty). Trzeba zmniejszyć ilość zdjęć na stronie, ograniczyć się tylko do tych niezbędnych, towarzyszących opisom produktów lub ilustrujących artykuły. Ponadto warto je zamieścić skompresowane. W kontekście czasu ładowania warto także pomyśleć o buforowaniu HTTP (unikniemy zbędnych zapytań między klientem a serwerem).
  • Blokowanie treści
      . Należy umożliwić „robotowi” Google zaindeksowanie wszystkich zasobów na stronie, zwłaszcza JavaScript, CSS i obrazów. Tylko wtedy będą się wyświetlały użytkownikom. Czy wszystkie elementy zostały zaindeksowane można łatwo sprawdzić za pomocą narzędzi dla webmasterów.
  • Błędne przekierowania
      . To problem występujący w przypadku użycia innych adresów URL na stronie w wersji stacjonarnej i mobilnej. Można go uniknąć między innymi tworząc stronę w myśl idei responsie web design.

Podsumowanie

Pozycjonowanie stron, zarówno pod kątem algorytmu wyszukiwarki stacjonarnej, jak i mobilnej to zawsze proces permanentny. Należ nieustannie monitorować pozycję strony w rankingu na pożądane frazy i reagować nie tylko na zmiany wytycznych Google, ale także koniunkturę ruchu na stronie. Należy także ją stale dostosowywać do wciąż rosnących oczekiwań mobilnych internautów.


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.



-
* Wymagane

Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe!

Previous E-mail marketing – kilka praktycznych porad
Next Twitter – instrument szybkiego reagowania w komunikacji marketingowej

Może to Ci się spodoba

Mobile marketing 0 Comments

Reklama w aplikacjach – trend przyszłości

W chwili obecnej to jeszcze dość drażliwy temat. Jednak za chwilę to będzie najgorętszy temat w branży marketingu online, dlatego warto przyjrzeć się mu już dzisiaj. Czy mają szansę na

Mobile marketing 0 Comments

Big Data w mobilnym marketingu

Big Data to ostatnio najbardziej gorący temat w branży IT, szczególnie w sektorze zarządzania organizacjami, e-commerce oraz komunikacji marketingowej online. Przedstawiciele tej ostatniej grupy z nadzieją patrzą na wykorzystanie dużych

Strategia 0 Comments

Wady i zalety telemarketingu

W dzisiejszych czasach praktycznie każdy korzysta z telefonów komórkowych. Od małych dzieci, po młodzież, osoby dorosłe, po ludzi w podeszłym wieku. Nie powinien dziwić zatem fakt, ze nieustannie powstają firmy

0 Comments

  1. Janek
    04 września, 18:25 Reply
    Do tej pory myślałem, że nie da się sprzedać samochodu w leasingu. A tu proszę. Jednak wszystko jest możliwe, a wystarczy się tylko doszkolić. Nic więcej.

Zostaw odpowiedź